به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » چگونه تخته نرد را حرفه ای بازی کنیم؟

چگونه تخته نرد را حرفه ای بازی کنیم؟

تخته نرد بازی است که ریشه‌ی آن ایرانی است حتی در کتب تاریخی نیز به این موضوع اشاره شده است. کمتر کسی است که در پیک نیک ها  و سیزده بدر این بازی را انجام نداده باشد.  البته امروزه به دلیل سایت های شرط بندی تعداد افرادی که به این بازی علاقه پیدا کردند و می‌خواهند آن را به صورت حرفه‌ای انجام دهند روز به روز در حال افزایش است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در یک مقاله‌ی کوتاه حرفه‌ای بازی کردن تخته نرد را به شما آموزش دهیم. پس اگر به دنبال این هستید که این بازی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

  1. شروع بازی:

قبل از هر چیزی شما باید یاد بگیرید که این بازی به چه شکلی شروع می‌شود و مهره‌ها بر روی صفحه‌ی تخته نرد چگونه قرار می‌گیرند و همین طور سایت معتبر پیش بینی  مانند پین باهیس پیدا کنید.

این بازی، یک بازی دو نفره است و برای اینکه مشخص شود که چه کسی شروع کننده‌ی بازی است، هر دو بازیکن یک تاس می‌اندازند هر کس که تاسش عدد بزرگتری را نشان دهد، شروع کننده‌ی بازی خواهد بود.

هر بازیکن به اندازه‌ی عدد تاس‌هایش می تواند مهر ها را تکان دهد، لازم به ذکر است شما می توانید دو تاس را جمع کنید و یک مهر‌ی خود را جابه جا کنید. به عنوان مثال: اگر شما ۳ و ۴ آورده باشید هم می توانید یک مهره را به اندازه‌ی ۳ و مهره‌ی دیگر را به اندازه‌ی ۴ جابه جا کنید و یا اینکه یک مهره را به اندازه‌ی ۷ خانه جابه جا کنید.

 شما باید براساس استراتژی و موقعیت مهره‌هایتان یکی از این دو روش را برای جابه جا کردن مهره‌ها انتخاب کنید.

  1. زدن مهره‌ها: یکی از مهم‌ترین استراتژی هایی که شما در بازی تخته نرد از آن استفاده می‌کنید زدن مهره‌های حریف است. در این استراتژی اگر یکی از مهره‌های حریف در یک خانه تک افتاده باشد، شما می‌توانید آن را بزنید و این گونه حریف شما عقب خواهد افتاد و این فرصت را خواهید داشت که برنده‌ی بازی شوید.

 یادتان باشد زمانی حریف شما می‌تواند مهره‌اش را دوباره وارد بازی کند که یا آن خانه خالی باشد و یا اینکه مهره‌های خودش در آن خانه وجود داشته باشد.  در غیر این صورت نمی تواند بازی را شروع کند.

 

  1. خارج کردن و اتمام بازی: زمانی بازی تخته نرد تمام می‌شود که یکی از بازیکنان تمام مهره‌هایش را از بازی خارج کند. برای این کار ابتدا باید تمام مهره‌هایتان را در زمین خود جمع کنید، سپس براساس تاس‌هایی که می‌آورید می‌توانید مهره‌ها را از بازی خارج کنید.  به عنوان مثال اگر شما تاس ۳و ۴ بیاورید و در این خانه‌ها مهره داشته باشید، می توانید مهره هایتان را از بازی خارج کنید. اما اگر در این خانه ها  مهره‌ها نداشته باشید مجبور هستید که مهره‌های دیگر را تکان دهید ( به این موضوع اصطلاحا می‌گویند مهره‌ها بازی دارد.)

 

حالا که با نحوه‌ی انجام بازی تخته نرد آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد تا در مورد استراتژی های این بازی اطلاعات به دست آورید تا براساس این استراتژی ها تخته نرد را به صورت حرفه‌ای بتوانید بازی کنید.

  • استراتژی های بازی تخته نرد:
  • ششدر کردن: این استراتژی می تواند به عبارتی حریف تان را آچمز کند و نگذارد که او هیچ کاری انجام دهد و هر تاسی هم که بیاورد هم نتواند مهره‌هایش را حرکت دهد. این استراتژی به این صورت است که شما در مقابل مهره‌های حریف تان یک سد درست می کنید. یکی از مهم ترین تاس هایی که شما برای ششدر کردن حریف تان می‌توانید استفاده کنید، تاس شش و یک است.
  • حمله برق آسا: زمانی می توانید از این استراتژی استفاده کنید که حریف تان تک داده باشد. در این صورت شما مهره‌ی تک رقیب تان را می زنید و چند خانه را نیز می بندید که او نتواند به این زودی ها بازی را شروع کند. البته برای استفاده از این استراتژی شانس نیز باید با شما همراه باشد تا تاس‌هایی که می‌خواهید را بیاورید.
  • لنگر انداختن: این استراتژی درست برعکس، استراتژی بالایی است. تصور کنید شما در بازی عقب هستید و چند مهره در خانه‌ی حریف دارید برای این استراتژی شما مهره‌هایتان را حرکت نمی دهید و منتظر یک حرکت اشتباه از حریف می‌مانید و این گونه می توانید با زدن یکی ا زمهره های حریف بازی را به نفع خود برگردانید.
  • بازگرداند بازی (backgame): این استراتژی نیز زمانی استفاده می شود که شما در بازی عقب هستید و بیش از چند مهره در خانه‌ی حریف دارید. در این صورت شما مهره هایتان را تکان نمی دهید و با تاس هایی که می‌آورید مهره های خودتان را منظم می‌کنید و تمام خانه‌ها را پر می‌کنید. پس از مدتی حرف مجبور به تک دادن می‌شود و شما می‌توانید با زدن مهره‌ی حریف جلو بیفتید و بازی را به نفع خود تمام کنید.
  • اصطلاحات مهم بازی تخته نرد:

اگر می‌خواهید در بازی تخته نرد حرفه‌ای باشید باید با اصطلاحات این بازی نیز آشنا شوید. برخی از مهم ترین اصطلاحات این بازی عبارت است از:

  • مفت بر: کسی که به راحتی بازی را می‌برد (تاس خوب می آورد تا اینکه بازی خوبی داشته باشد.)
  • شیش بش: زمانی که یک بازیکن تاس شش و پنج می‌آورد اصطلاحا شیش بش گفته می‌شود.
  • تعطیل است: زمانی که شما مهره‌ی حریف را می زنید و رقیب شما تاس مورد نظرش را نمی‌آورد اصطلاحا می‌توانید به او بگویید «تعطیل است»
  • مفت باز: اگر به راحتی بازی را ببازید در این صورت به شما مفت باز گفته خواهد شد.
  • پوشش: زمانی که یک مهره‌ی شما تک افتاده است و شما آن را با یک مهره‌ی دیگر می‌پوشانید به این کار اصطلاحا «پوشش» گفته می‌شود.
  • شستن بازی: زمانی که بازی گره می خورد و هیچ یک از طرفین برنده بازی نمی شود، طرفین تصمیم به مساوی اعلام کردن بازی می‌گیرند به این کار اصطلاحا «شستن بازی» گفته می شود.
  • جفت: زمانی که دو تاس شما شبیه به هم باشد اصطلاحا گفته می شود که جفت آوردید. لازم به ذکر است که شما ۴ مهره را به اندازه‌ی تاسی که آورده اید می‌توانید جابه جا کنید. به عنوان مثال اگر جفت شش بیاورید؛ شما می توانید ۴ مهره را به اندازه‌ی شش خانه جابه جا کنید.
باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز