به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

۱٫ کریستیانو رونالدو – ۹۴ میلیون یورو

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان کریستیانو رونالدو است. رئال مادرید سال ۲۰۰۹ نودوچهارمیلیون یورو به منچستریونایتد پرداخت تا این ستاره پرتغالی را به سانتیاگو برنابئو ببرد. رونالدو با یونایتدها سه بار قهرمان لیگ برتر شد ولی برای رسیدن به این عنوان در لیگا تا همین امسال انتظار کشید. CR7 با شیاطین سرخ در سال ۲۰۰۸ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

کریستیانو رونالدو دوس‌سانتوس آویرو بیشتر با نام کوچکش «کریستیانو رونالدو» شناخته می‌شود. نام خانوادگی رونالدو از نام خانوادگی مادرش، دوس‌سانتوس و نام خانوادگی پدرش آویرو گرفته شده‌است.. او در سال ۱۹۹۷ با تیم باشگاهی اسپورتینگ لیسبون قرارداد امضا کرد. او سال ۲۰۰۳ مورد توجه سرمربی تیم باشگاهی منچستریونایتد، سر آلکس فرگوسن قرار گرفت و با ۱۲٫۲۴ میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست. او کوچک‌ترین فرزند مادری آشپز و پدری باغبان است. نام رونالدو، از روی نام رئیس جمهور دهه ۸۰ آمریکا، رونالد ریگان، که بازیگر مورد علاقهٔ پدرش بوده‌، انتخاب شده‌ است.

او در اسپورتینگ شماره ۲۸ را می‌پوشید. در منچستر یونایتد به رونالدو شماره ۷ را دادند که پیشتر بازیکنانی مانند جرج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکام آن را می‌پوشیدند. رونالدو درباره شماره پیراهنش گفته‌ است: «پس از این که به منچستریونایتد پیوستم، فرگوسن به من گفت، چه شماره‌ای را می‌خواهم. گفتم:«۲۸». فرگوسن گفت: «نه! تو باید شماره ۷ را بپوشی که آن را پیشتر بازیکنان مشهوری می‌پوشیدند و این برای تو یک افتخار است.»

سر آلکس فرگوسن در جولای ۲۰۰۹ درباره کریستیانو رونالدو گفته بود: «چیزی جز ستایش این پسر ندارم که در جهان بهتر از ریکاردو کاکا و لیونل مسی است.»

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، هم در مه ۲۰۱۲ درباره او گفت: «او را با لیونل مسی مقایسه نخواهم کرد. ما درباره دو بازیکن بزرگ صحبت می‌کنیم. به نظر من رونالدو امسال بهتر از مسی بوده‌ است.»

کریستیانو رونالدو برای پایان کار خود در رئال مادرید گفته‌ است: «دوست دارم تا آخر عمرم در رئال مادرید بمانم و ۱۰ سال دیگر با رئال مادرید قرار داد امضا کنم.» او در گفت‌وگو با مجله آلمانی کیکر هم عنوان کرد: «بازی من سراسر حرفه‌ای است و برای پرتغال یک غنیمت محسوب می‌شوم.» و با کنایه به سوالی درباره مقایسه‌اش با لیونل مسی هم گفته بود: «می‌دانید که او سال گذشته در همین زمان کجا بود؟ می‌دانید؟ او در همین هنگام از جام ملت‌های آمریکای جنوبی حذف شده بود!»

کاکا، هم‌تیمی رونالدو در رئال مادرید در ژوئن ۲۰۱۱ گفته‌ است: «انتخاب این که کریستیانو رونالدو بهتر بازی می‌کند یا لیونل مسی، کار بسیار سختی است. مسی یک نابغه‌ است ولی رونالدو بازیکنی همه کاره‌ است.»
۲٫ زین‌الدین زیدان – ۷۵ میلیون یورو

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

رئال‌مادرید تابستان ۲۰۰۱ این رقم بی‌سابقه را به حساب یوونتوس تورین واریز کرد تا قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ را از آن خود کند. زیزو با کهکشانی‌ها قهرمانی لیگا (۲۰۰۳) و لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۲) را تجربه کرد.

زین‌الدین یزید زیدان (ملقب به زیزو) در تاریخ فوتبال خود، سه بار (در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳) جایزه بهترین بازیکن سال جهان، یک بار جایزه بهترین بازیکن سال اروپا، یک بار جایزه پرارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا (لیگ قهرمانان اروپا) و یک بار جایزه بهترین بازیکن جام‌جهانی را دریافت کرده‌ و به قهرمانی جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ایتالیا و اسپانیا نائل آمده‌ و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ دانست. زیزو دومین فوتبالیست بزرگ فرانسه به شمار می‌رود و پس از جام جهانی ۲۰۰۶ از فوتبال خداحافظی کرد. به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی و فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آخرین بازی حرفه‌ای او بود. در همین فینال ضربه سر او به شکم ماتراتزی و کارت قرمزی که دریافت کرد، یکی از جنجالی‌ترین لحظات تاریخ زندگی‌اش را در آخرین لحظات عمر حرفه‌ای‌اش رقم زد.

پس از پایان بازی تحقیقات و لب‌خوانی‌های وسیعی برای مشخص‌شدن علت درگیری و کلمات تحریک‌کننده ماتراتزی صورت گرفت. بسیاری می‌گفتند ماتراتزی با توهینی نژادپرستانه زیدان را «تروریست» خوانده ولی بعدها هم زیدان و هم ماتراتزی این ادعا را رد کردند. ماتراتزی گفت، توهینی که به زیدان کرده‌، بسیار عادی بوده و از آن نوعی است که در زمین فوتبال رایج است! زیدان بعدها در دو مصاحبه تلویزیونی شرکت و اعلام کرد، ماتراتزی به خواهر و مادرش توهین کرده‌ است و با معذرت‌خواهی اعلام کرد، از کاری که کرده پشیمان نیست! او در ضمن هرگونه توهین‌ نژادپرستانه از سوی ماتراتزی را غیر واقعی و محصول ذهن خلاق نشریات و رسانه‌ها دانست.

زیدان از پدر و مادری الجزایری در مارسی به دنیا آمد و جوان‌ترین فرزند خانواده هفت نفری خود است. پدر و مادرش، اسماعیل و ملیکه، نام داشتند و نسب‌شان به روستایی در الجزایر برمی‌گشت او مسلمان و سنی مذهب است. حزب دست راستی فرانسه، جبهه ملی، ادعا می‌کرد که پدر زیدان در جریان جنگ استقلال الجزایر از «حرکی»ها بوده‌ است که در ارتش فرانسه و علیه الجزایر جنگیده‌اند اما زیدان این ادعا را به شدت رد کرده‌ است. الگوی زیدان در دوران جوانی «انزو فرانچسکولی»، بازیکن اهل اروگوئه بود و بعدها به‌ دلیل تعلق‌خاطر به این بازیکن نام فرزند خود را «انزو» گذاشت.
۳٫ کاکا – ۶۵ میلیون یورو

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

او روزگاری یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان شمرده می‌شد. کاکا از سال ۲۰۰۹ در برنابئو توپ می‌زند ولی حتی سایه‌ای از آنچه در میلان بود، هم نیست. او با روسونری در سال ۲۰۰۷ قهرمانی اروپا را تجربه کرد. آلفردو دی‌استفانو، نماد باشگاه رئال مادرید و فلورنتینو پرس به این هافبک برزیلی در مادرید خوش‌آمد گفتند.

«ریکاردو ایزاکسون دوس سانتوس لیته» ملقب به «کاکا» زاده ۲۲ آوریل ۱۹۸۲ در برازیلیا، پایتخت برزیل است. او نوجوانی و جوانی خود را با عضویت در تیم باشگاهی سائوپائولو سپری کرد. الگوی او در فوتبال هموطنش «رای» بوده که باشگاه سابق او نیز سائوپائولو بوده‌ است.

کاکا در مصاحبه با مجله نوولا ۲۰۰۰ ازدواجش را بهترین تصمیم خود بعد از پیوستن به میلان عنوان کرد. ستاره برزیلی دراین‌باره گفت: «برزیل، میلان و کارولین به همراه خانواده‌ام زیباترین‌ها در زندگی‌ام هستند و آنها را عاشقانه دوست دارم.»

وی به عنوان سفیر غذا در سازمان ملل برای کمک به کودکان محروم مشغول به کار است.

۴٫ لوئیش فیگو – ۵۸٫۵ میلیون یورو

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

باز هم رئال مادرید در میان است. این هافبک پرتغالی در ابتدای هزاره جدید از رقیب همیشگی، بارسا به رئال مادرید رفت. او با قوهای سپید دو بار قهرمان لیگا و یک بار قهرمان اروپا (۲۰۰۲) شد.

«لوئیش فیلیپ مادریا کائیرو فیگو» در تیم‌هایی همچون اسپورتینگ، بارسلونا، رئال مادرید و اینتر میلان بازی و ۳۱ مه ۲۰۰۹ از فوتبال خداحافظی کرد. او در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷ بازی ملی برای تیم پرتغال داشت و در سال ۲۰۰۰ مرد سال فوتبال اروپا و ۲۰۰۱ بازیکن سال جهان برگزیده شد. او همچنین در میان یکصد بازیکن برتر تمام ادوار فیفا قرار دارد. فیگو با وجود خداحافظی از فوتبال همچنان در صحنه حضور دارد و به عنوان یکی از مدیران ارشد باشگاه اینتر میلان فعالیت می‌کند.
۵٫ فرناندو تورس ـ ۵۸ میلیون یورو

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

این گرانقیمت‌ترین جابه‌جایی فوتبال است که رئال‌مادرید هیچ نقشی در آن ایفا نکرد. فرناندو تورس ژانویه ۲۰۱۱ از لیورپول به چلسی رفت. او بهار ۲۰۱۲ با آبی‌های لندن قهرمانی در اروپا را جشن گرفت.

«فرناندو خوزه تورس سانز» را به خاطر چهره نوجوانانه‌اش، «ال‌نینو» به معنی «بچه» می‌خوانند.

پدربزرگ او تعصبی به فوتبال نداشت ولی از هواداران باشگاه آتلتیکو مادرید بود. فرناندو این علاقه را از او به ارث برد؛ به اندازه‌ای که برخلاف خواسته فلوری و خوزه، مادر و پدرش برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، فوتبالیست شد. او ابتدا می‌خواست مانند برادرش دروازه‌بان شود ولی وقتی هفت ساله بود، در یک بازی دو دندان نیش خود را از دست داد و مجبور به استفاده از پروتز شد. مادرش از او خواست، پستش را عوض کند و به این ترتیب مهاجم شد.

حضور فرناندو در باشگاه آتلتیکو مادرید برای خانواده تورس یک رویا بود. آنها خیلی تلاش کردند تا او یک فوتبالیست شود و هیچ کدام‌شان تصور هم نمی‌کردند، به جایگاه کنونی برسد. «ال نینو» در خاطراتش می‌گوید: «پدرم باید بعدازظهرها محل کارش را ترک می‌کرد تا من را به محل تمرین برده و بعد با قطار به سر کارش برمی‌گشت. در بقیه اوقات مادرم من را با قطار یا اتوبوس می‌رساند. مهم نبود که هوا بارانی بود یا خیلی گرم. او به هر حال من را می‌رساند. همیشه به من می‌گفت، هر وقت خسته شدی، لازم نیست ادامه بدهی! فکر نکن مجبوری که فوتبال را ادامه بدهی ولی هرگز خسته نشدم.»

منبع:معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

معرفی گرانترین فوتبالیست های جهان

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز