به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » بخش خبری ام بی فیلم » اخبار موسیقی ایران و جهان » طنین کمانچه ایران در قلب بالکان

طنین کمانچه ایران در قلب بالکان

شروین مهاجر

طنین کمانچه ایران در قلب بالکان

 

«شروین مهاجر» کمانچه نواز سرشناس ایرانی که از سوی دفتر موسیقی بلگراد برای شرکت در جشنواره بین المللی موسیقی ‘تودو موندو’ در پایتخت صربستان دعوت شد، قطعات مختلفی را در پایتخت و شهرهای مختلف اجرا کرد.

به گزارش ام بی فیلم به نقل از ایرنا ، مهاجر که در قالب تک نوازی و بداهه ‌نوازی در جشنواره بین المللی موسیقی «تودو موندو» بلگراد برنامه های متنوعی را به اجرا در آورد مورد استقبال و تشویق علاقه مندان به موفیلمصربستان قرار گرفت.

جشنواره «تو دو موندو» در بلگراد با هدف گردآوری و معرفی آثار شنیداری مختلف از سال ۲۰۱۲ تاکنون هرسال در صربستان برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره های جنوب و غرب اروپا به شمار می‌آید.
تاکنون هنرمندان بسیاری از ۱۵ کشور مختلف جهان در ۴ دوره گذشته این جشنواره در بلگراد برنامه های مختلف هنری اجرا کردند.


گروه های هنری از کشورهای پرتغال، صربستان، مقدونیه و مجارستان نیز علاوه بر هنر مند ایرانی در این جشنواره هنری در بلگراد شرکت داشتند.

هنرمند ایرانی همچنین در برنامه های جداگانه ای که در مرکز فرهنگی شهر نووی ساد و در مرکز خانه جوانان بلگراد در میان انبوه مشتاقان و علاقه مندان هنر اصیل و سنتی ایران، مخاطبین صربستانی را با موسیقی عرفانی و معنوی ایرانی آشنا کرد.
در این دو محفل هنری که رایزن فرهنگی کشورمان به همراه شماری از ایرانیان مقیم شرکت داشتند، قطعاتی از آخرین ساخته های این هنرمند جوان کشورمان نواخته شد.

مهاجر، آخرین اجرای خود را نیز در جمع فارسی آموزان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که شامگاه یکشنبه برگزار شد، اجرا کرد که مورد استقبال فراوان حاضرین قرار گرفت.
«محمود شالوئی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در بلگراد با قدردانی از اداره کل موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران که با اعزام این هنرمند برجسته سهمی مهم در معرفی گوشه ای از هنر اصیل ایرانی دارد، گفت: خوشبختانه مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این همکاری و حضور در جشنواره هنری که در منطقه بالکان داشته است موجب آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان صرب با سازهای موسیقی سنتی ایرانی شده است.

وی افزود: ساز کمانچه ، روحی عرفانی را به شنونده خود منتقل می کند و او را به سوی نواهای معنوی سوق می دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد همچنین اضافه کرد: حضور مهاجر در جشنواره هنری موسیقی بلگراد به یقین گام مهم برای توجه به هنر موسیقی ایرانی محسوب می شود و اطمینان دارم که جشنواره های هنری صربستان بیش از گذشته برای دعوت از هنرمندان ایرانی لحظه شماری خواهند کرد.


منبع : musiciran.ir

این مطلب تنها در ام بی فیلم باز نشر شده و ام بی فیلم هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آن نخواهد داشت

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز