به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.

 

ساماندهی

خانه » معرفی کوه عقاب

معرفی کوه عقاب

آشنایی با کوه عقاب

ایران عزیز ما سرزمین شگفتی ها و عجایب است که هر روز با یکی از زیبایی ها و عجایب آن ، در گوشه و کنار این خاک پهناور و عزیز آشنا می شویم که شاید هیچ وقت در مورد آنها نشنیده و ندیده بودیم
یکی از شکیل ترین و دیدنی ترین کوه هایی که در یزد وجود دارد ، عقابکوه است که به صورت یک کوه نسبتا” مرتفع و منفرد ( حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دريا ) ، از قله جدا شده و چون شکلی عقاب مانند دارد ، آن را عقاب کوه نامیده اند . این کوه در نزدیکی شهرستان تفت قرار دارد.

معرفی کوه عقاب

معرفی کوه عقاب

اسفند ماه ۸۷ بود که باتفاق آقایان سیدمحمد سیدمحمدی و علی عباس هادی به استان یزد سفری داشتیم و ضمن بهره از جاذبه های استان، به تفت و عقاب کوه رفتیم . اين عكس ها از كوهي در فاصله ۳۰ كيلومتري محور يزد به شيراز بعد از شهر تفت و نزديك روستاي اسلاميه ( فراشاه ) مي باشدكه به طرز عجيب و زيبايي ، شبيه يك عقاب عظيم الجثه در دشتي بزرگ نشسته است …

فقط تصور كنيد اگر يك چنين شاهكار طبيعي در آمريكا كه عقاب به عنوان سمبل آنها مي باشد قرار داشت ، چه ها كه براي تبليغ و سوء استفاده از آن نمي كردند .

یزد در محل تلاقی دشت کویر و کویر لوت واقع شده و به همین دلیل از آن با نام «عروس کویر» یاد می کنند. اين منطقه داراي آب و هواي گرم و نيمه خشك درتابستان و زمستان هاي سرد و عمدتا” خشك مي باشد.

یزد دارای کوه های بسیاري از جمله «خرانق»، «شیرکوه»، « کوه مسجد» و … مي باشد .

روستاي اسلاميه در دره اي عريض در سي كيلومتري جنوب غربي مركز استان و ده كيلومتري شهرستان تفت ، در دامنه شمالي شيركوه و در مجاورت كوه معروف عقاب كوه به صورت روستايي خطي در امتداد محور يزد ـ شيراز واقع گرديده است . متوسط ارتفاع آن از سطح دريا ۱۷۵۰ متر و عمق آبهاي زير زميني آن ۴۰ متر مي باشد .

قله زيباي عقاب کوه در ارتفاع ۱۴۰ متری از سطح روستاي اسلاميه قرار دارد. جنس اين كوه آهكي و به همين علت هيچ گونه گياهي در آن رشد نمي كند و فاقد چشمه و گونه هاي گياهي است .

عقابكوه در غرب اسلاميه واقع شده است . براي صعود به قله بايد از قسمت غربي روستا ، همچنين دامنه شمال غربي كوه كه از شيب كمتري برخوردار است اقدام كرد .

به علت فرسايش و آهكي بودن جنس كوه ، حفره هاي بسياري در قسمت فوقاني به چشم مي خورد كه جانوران از آن به عنوان لانه استفاده مي كنند .

منبع:معرفی کوه عقاب

معرفی کوه عقاب

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز