به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.

 

ساماندهی

خانه » معرفی آبشار نوژیان

معرفی آبشار نوژیان

معرفی آبشار نوژیان در خرم آباد

معرفی آبشار نوژیان

معرفی آبشار نوژیان

آبشار نوژیان در خرم آباد

لرستان از استان های جنوب غربی ایران است که به جز چند دشت کوچک بقیه آن با کوه های زاگرس پوشیده شده است. اهمیت تاریخی این استان باعث شده تا در موزه ملی ایران بخشی اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود. لرستان استانی است که با جاذبه های متنوع اش همه جور سلیقه ای را راضی می کند؛ اگر بگویید جاذبه های تاریخی را به جاذبه های طبیعی ترجیح می دهم استان پر از جاذبه های تاریخی است و اگر بگویید به جای بودن در کنار رودخانه و آبشار، کمپ زدن در کنار دریاچه را بیشتر می پسندم باز هم این استان بخش زیبای دیگری از طبیعتش را برایتان رو می کند و دریاچه ای زیبا را برای تفریح به شما نشان می دهد. در ادامه الی گشت را همراهی کنید می خواهیم درباره آبشار نوژیان حرف بزنیم.
رودخانه ها و چشمه های بسیار باعث شده تا لرستان سومین استان پرآب ایران شود. وجود همین رودخانه ها در منطقه کوهستانی ای مثل لرستان آبشارهای باشکوه و جذابی به وجود آورده که از جذاب ترین دیدنی های این استان هستند. کمتر گردشگری پیدا می شود که به استان لرستان بروید و یکی از آبشارهای باشکوه آن را که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند نبیند. آبشارها با آب و هوای مطبوع و فضای سبزی که در اطراف خود دارد همیشه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه ها برای طبیعت گردی اند. در کنار آبشارهاست که هم رودخانه ای بزرگ را می بینید و هم کوه های صخره ای را. حتی می توانید دیدن از آبشارها را با کوهنوردی همراه کنید و جلوه های دیگر طبیعت را در دل کوهستان کشف کنید. در میان آبشارهای زیبا و باشکوه استان لرستان به سراغ آبشاری از شهر خرم آباد می رویم: آبشار نوژیان . درباره اش حرف می زنیم و ویژگی های طبیعی اش را برایتان باز می کنیم تا این بار در سفر به این شهر بازدید از آن را از دست ندهید.

با وجود ۵۰ آبشار کوچک و بزرگی که در استان لرستان وجود دارد شاید در هنگامی که خواستید گشت و گذار در این استان را شروع کنید اولین جاذبه ای که به ذهنتان برسد همین آبشارها باشد. احتمالا به دنبال معروف ترین آبشارها می گردید تا اول از همه آن ها را ببینید، آبشار نوژیان همان جاذبه ای است که به دنبالش هستید. این آبشار بعد از آبشار بیشه معروف ترین آبشار استان است و برای رسیدن به آن باید سفرتان را از جاده کمربندی خرم آباد شروع کنید و به سمت جنوب شرقی بروید. ۳۸ کیلومتر از این مسیر را که بروید به نزدیکی روستایی به نام نوژیان می رسید و جایی در بین دو کوه «تاف» و «هشتاد پهلو» چشمتان به بلندترین آبشار استان می افتد، آبشاری به ارتفاع ۹۵ متر.

همیشه هنگام بازدید از آبشارهای لرستان به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید آبشار را در شکوه و پرآبی واقعی اش ببینید خوب است که فصل بهار و یا ابتدای تابستان را برای بازدید انتخاب کنید. منبع آب آبشار نوژیان چشمه های طبیعی ای هستند که در بهار آب بیشتری دارند و رفته رفته که به سمت آخرهای تابستان نزدیک می شود خوش و خروش آبشارها هم کم می شود چون دیگر از پرآبی اوایل بهار خبری نیست. این آبشار را در ماه های مختلف سال به شکل های مختلف می بینید انگار نوژیان موجود زنده ای است که شکل خودش را با توجه به ماه ها و فصل ها تغییر می دهد برای همین هم هست که به آن نوژیان به معنای «آب زنده» می گویند. هنگامی که در حال دیدن این آبشار باشکوه هستید اگر به سمت راست آبشار نگاه کنید رودخانه کوچکی را می بینید که آب آن هم از چشمه های مختلف می آید. این آب ها در ادامه با هم ترکیب می شوند و به رودخانه بزرگ سزار می ریزند. آب های این منطقه در ردیف بهترین آب ها برای پرورش ماهی هایی مثل قزل آلا هستند برای همین هم هست که کمی پایین تر از آبشار، حوضچه های مختلفی برای پرورش ماهی ها می بینید.
این فقط زیبای این آبشار و محیط اطرافش نیست که اینجا را مناسب برای طبیعت گردی و از جاذبه های محبوب گردشگران کرده است بلکه گیاهان دارویی ای که در اطراف آبشار و در بالای کوه تاف رشد می کنند هم انگیزه مناسبی برای آمدن مردم و گردشگران به اینجاست. گیاهان دارویی این منطقه تا حدی معروف هستند که خیلی ها تنها دلیل بازدید از این آبشار را همین گیاهان دارویی می دانند. اما در بالای کوه تاف جاذبه ای دیگر هم وجود دارد که منتظر گردشگران ماجراجوست تا جنگل زیبایش را برای آن ها رو کند. گشت و گذار در این جنگل و قدم زدن زیر سایه درختانش بعد از بازدید از آبشار می تواند حسابی لذتبخش باشد.
فکر نکنید چون این آبشار از جاذبه های معروف است در اطراف آن می توانید رستوران و یا فروشگاهی برای خرید خوراکی پیدا کنید. اینجا بکر تر از این حرف هاست که رستوران داشته باشد پس همراه خود مواد غذایی مورد نیاز را ببرید تا انرژی لازم برای گشت و گذار و طبیعت گردی را داشته باشید. همین بکر بودن این ناحیه است که خیلی ها را عاشق طبیعت این استان کرده است پس از اینکه در اینجا امکاناتی پیدا نمی کنید ناراحت نباشید! شاید حالا که منطقه ای بکری مثل آبشار نوژیان را پیدا کرده اید دلتان بخواهد در این ناحیه کمپ بزنید و شب را در میان طبیعت بگذرانید اما باید نکات ایمنی را رعایت کنید چون احتمالا شب ها با خلوت شدن این محل سرو کله حیوانات وحشی پیدا می شود پس برای کمپ زدن باید تعدادتان زیاد باشد. دیدن از آبشار نوژیان یک طبیعت گردی ناب است که در هر جایی نصیبتان نمی شود پس از این فرصت استفاده کنید و تا می توانید گشت و گذار کنید، عکس بیندازید و اطراف را تماشا کنید.

منبع:معرفی آبشار نوژیان

معرفی آبشار نوژیان

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز