به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.

 

ساماندهی

خانه » فرق چلو با پلو

فرق چلو با پلو

فرق چلو با پلو

فرق چلو با پلو و پخت برنج

 

منظور از چلو، برنجي است که پس از آبکش کردن آن را به تنهايي دم مي گذارند و بعد از دم کشيدن با خورش و انواع گوشت و کباب ها مصرف مي شود.

ولي منظور از پلو، برنجي است که پس از آبکش با سبزي ها و گوشت و مرغ و انواع حبوبات دم مي کنند، مانند : باقلا پلو، مرصح پلو، استامبولي پلو، لوبيا پلو، عدس پلو و….

نکات مهم براي خريد برنج:

برنج درجه يک برنجي است که بلند و باريک باشد و خرده نداشته باشد و کاملاً سفت و رنگ آن کمي مايل به زرد باشد. برنج انواع مختلفي دارد که مرغوب آن در شمال کشور ايران کشت و به اکثر کشورهاي جهان صادر مي شود.

نکات مهم براي پخت برنج:

برنجي را که مي خواهيد آبکش کنيد بايد پنج الي شش ساعت قبل از پخت خيس کرد به ترتيبي که برنج را با آب ولرم دوبار بشوييد و هنگام شستن توجه داشته باشيد، برنج را زياد چنگ نزنيد. پس از شستن به نسبت هر کيلو گرم برنج، پانصد گرم سنگ نمک را شسته و در کيسه يا دستمال تميزي قرار داده و روي برنج بگذاريد يا به جاي سنگ نمک از ??? گرم نمک کوبيده استفاده کنيد. برنج هاي ايراني هر چقدر نمکش بيشتر باشد، با کيفيت تر مي شود ولي برنج هاي خارجي با اين موضوع مغايرت دارد هر چقدر کمتر باشد برنج با کيفيت در مي آيد.

براي آبکش کردن برنج، آب را در ديگي مناسب ريخته و شعله آن را زياد کرده تا آب به جوش بيايد، وقتي جوش آمد برنج را که با آب نمک خيس کرده ايد، آبکش کرده و در داخل آب جوش بريزيد و با کفگير دسته بلند يکبار يواش به هم بزنيد. برنج حين پختگي نبايد ترک خورده و له شود و در ضمن بايد پخته شود و قد بکشد. البته به نوع برنج بستگي دارد، بعضي از برنج ها جوش زيادي مي خواهد و بعضي از آنها در جوش کمتر پخته مي شود. اگر برنج به حالت چلو استفاده مي شود، کمي دوغ يا سرکه يا آبليمو در آب ريخته تا رنگ برنج سفيدتر شود سپس آن را در آبکش ريخته شود. در صورتي که برنج شور بود، کمي آب دست(آب گرم) روي برنج ريخته، براي هر يک کيلو برنج، نصف پيمانه آب و پنجاه گرم روغن ته ديگ بريزيد. آبکش ها را يکبار تکان داده و از رفتن آب برنج اطمينان حاصل کنيد، آنها را به صورت مخلوطي شکل در ديگ ريخته در آن را بگذاريد. حرارت زير برنج را چند دقيقه اي زياد کنيد تا عرق کند پس از اينکه بخار برنج بلند شد، حرارت را ملايم کرده و براي هر کيلو برنج ??? گرم روغن را داغ کرده و روي برنج ريخته و آن را دم کنيد. اگر در ته ديگ از نان يا سيب زميني يا هر چيز ديگري که مايل بوديد استفاده مي کنيد، ته برنج آب نريزيد و فقط روغن را داغ کنيد. ته ديگ را روي روغن داغ ريخته، سپس برنج را روي آن بريزيد. پس از اينکه بخار برنج بلند شد، روغن داغ را روي برنج ريخته و آن را دم کنيد به ترتيبي که فر را با حرارت ??? درجه فارنهايت گرم کرده و سپس برنج را به مدت يک ساعت در آن قرار دهيد.

اگر نياز به ته ديگ نبود به مدت يک ساعت و نيم در فر بماند و در صورت موجود نبودن فر، در روي ظرف کمي آتش قرار داده تا پلو يا چلو از بالا و پايين حرارت ببيند و برنج بهتر دم بکشد. اگر بخواهيم ته ديگ به راحتي جدا شود پس از اينکه برنج دم کشيد به مدت ?? دقيقه در برنج را برنداريد چون بخار برنج باعث مي شود که ته ديگ بهتر جدا شود و مساله ديگر اين است که هنگامي که ته ديگ را در ظرف مناسب قرار مي دهيد، حتماً روغن داغ باشد. برنج را در ظرف هاي مناسب ريخته و روي آن را با برنج زعفراني تزئين و سرو کنيد.

اگر مي خواهيد برنج را به صورت کته بپزيد: برنج را با آب ولرم دو بار شسته و به ازاي هر پيمانه برنج يک ليوان آب گرم به اضافه دو پيمانه آب اضافه و مقداري نمک در داخل آن ريخته و به مدت يک ساعت مي خيسانيد و سپس زير قابلمه را با همان وضعيت که خيسانده بوديد، روشن مي کنيد و روغن به آن اضافه کرده تا برنج بپزد. وقتي آب برنج کشيده شد، حرارت را به مدت يک ساعت ملايم کرده که تا برنج کاملاً دم بکشد. پس از دم، برنج را در ديس هاي مربوطه کشيده و روي آن را با برنج زعفراني تزئين و سرو کنيد.

منبع:فرق چلو با پلو

فرق چلو با پلو

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز