به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » عوارض قرص جوشان ویتامین c

عوارض قرص جوشان ویتامین c

قرص جوشان چیست؟

 

عوارض قرص جوشان ویتامین c

قرص جوشان، قرصی است که پس از قرار گرفتن در آب به دلیل واکنش یک اسید آلی با باز ضعیف، گاز دی اکسید کربن را آزاد می کند. قرص جوشان در واقع از ترکیب نمک هایی از جمله کربنات‌ ها و تارتارات‌ ها با طعم دهنده‌ های شیمیایی به دست می آید.

بسیاری از مردم جهان با کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در بدن مواجه می شوند. مطالعات نشان داده که مصرف قرص های جوشان می تواند برای درمان کمبود مواد معدنی و ویتامین ها مفید باشد و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

امروزه انواع قرص جوشان از جمله قرص جوشان مولتی ویتامین، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و قرص جوشان انرژی زا تهیه و عرضه می شود. در ایران، قرص های جوشان حتی بدون تجویز پزشک هم در داروخانه ها عرضه می شوند.

مصرف قرص جوشان ممکن است خطرات و عوارضی برای سلامتی بدن داشته باشد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها پرداخته ایم؛

عوارض و مضرات قرص جوشان برای بدن

۱٫ نوزادان و کودکان
در برخی موارد بسیار نادر، گزارش شده که مصرف قرص جوشان در نوزادان و کودکان باعث معده درد، تهوع و استفراغ و ایجاد زخم در لب و دهان شده است.

قبل از استفاده از قرص جوشان برای نوزادان و کودکان به پزشک متخصص مشورت کنید.

۲٫ جنین، زنان باردار و زنان شیرده
توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف قرص جوشان اجتناب کنند، چون به دلیل مقادیر بالای نمک، می تواند باعث فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود.

۳٫ معده و دستگاه گوارش
تحقیقات نشان می دهد که زیاده روی در مصرف قرص جوشان ممکن است باعث کاهش اشتها، درد معده، سوزش سردل، رفلاکس اسیدی معده و خونریزی شدید معده و روده شود.

۴٫ فشار خون و قلب
تحقیقات جدید در انگلیس نشان داده که انواع قرص های جوشان به دلیل مقادیر بالای نمک موجود در آن ها می توانند باعث فشار خون بالا شوند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهند.

۵٫ آلرژی و حساسیت
در موارد نادر دیده شده که مصرف قرص های جوشان باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک در افراد می شود. این واکنش های آلرژیک به صورت قرمزی پوست، تاول راش های پوستی، خارش، سرگیجه، خستگی و تنگی نفس در افراد نمود پیدا می کنند.

۶٫ کم خونی
محققان می گویند که زیاده روی در مصرف قرص های جوشان خطر ابتلا به کم خونی را تشدید می کند. گاهی اوقات این کم خونی ناشی از خونریزی معده یا روده ناشی از مصرف قرص جوشان، ایجاد می شود.

۷٫ زنگ زدن گوش
در برخی مواد نادر، گزارش شده که مصرف قرص جوشان باعث زنگ زدن گوش در افراد شده است.

۸٫ ضعف سیستم ایمنی بدن
زیاده روی در مصرف انواع قرص های جوشان ممکن است باعث کاهش گلبول های سفید خون و در نتیجه ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود.

منبع:عوارض قرص جوشان ویتامین c

عوارض قرص جوشان ویتامین c

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز