به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

مواد لازم کباب کوبیده خانگی:

براي ۶ نفر

– گوشت چرخ كرده؛ يك كيلوگرم-
پياز؛ ۳۰۰ گرم-
زعفران ساييده شده؛ يك قاشق چاي‌خوري-
نمك و فلفل؛ به مقدار كافي

روش پخت کباب کوبیده خانگی:

۱ – ابتدا كاسه بزرگي آماده كرده و پيازها را پس از پوست كندن و شستن با رنده ريز در آن رنده كنيد.

نكته:

اگر پياز آب انداخت با دست پياز رنده شده را بچلانيد و آب اضافي آن را خالي كنيد.
۲ – گوشت چرخ كرده را همراه با نمك و فلفل به پياز رنده شده اضافه كنيد. زعفران ساييده شده را نيز در كمي آب‌جوش حل كرده و در اين مخلوط گوشتي بريزيد و با دست‌تان مواد را خوب ورز دهيد تا مايه كباب حالت چسبنده پيدا كند. سپس مخلوط گوشتي را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در يخچال قرار دهيد.
۳ – براي سيخ كردن كباب هم مقدماتي لازم است. ابتدا در كاسه كوچكي مقداري آب سرد بريزيد و كنار دست‌تان قرار دهيد. حالا پيش از برداشتن مايه كباب دست‌تان را در آب خيس كرده، يك مشت از مايه را برداريد و به شكل دوك درآوريد؛ سپس همان‌طور كه مواد در دست راست‌تان قرار دارد، سيخ را روي مايه دوكي بگذاريد و شروع به پوشاندن سطح سيخ با مايه كباب كنيد. در پايان دوباره دست‌تان را در آب سرد فرو كنيد و روي سيخ فشار دهيد تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقي بماند. حالا ابتدا و انتهاي كباب را به سيخ بچسبانيد و كناري بگذاريد. همين كار را درباره همه مواد و سيخ‌ها انجام دهيد. سپس آتش را بر پا كرده، سيخ‌ها را روي آن قرار دهيد. فقط به خاطر داشته باشيد كه ابتدا بايد آتش را مرتب باد بزنيد تا گوشت خودش را بگيرد. وقتي گوشت كمي برشته شد، ديگر باد زدن لازم نيست.

نكته۱: گوشت كباب كوبيده را ۲بار چرخ كنيد. در ضمن يا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده كنيد يا از تركيب گوشت گوسفند و گوساله استفاده كنيد. پخت كباب كوبيده با گوشت گوساله به‌تنهايي امكان ندارد زيرا گوشت گوساله فاقد چربي لازم است. البته استفاده از قسمت‌هاي خيلي چرب گوشت گوسفند نيز براي پخت كباب كوبيده مناسب نيست.

نكته ۲: با وجود اينكه طبق اين دستور ديگر نبايد نگران ريختن كباب باشيد ولي براي اطمينان بيشتر يكي دو تخم‌مرغ به مايه كباب اضافه كنيد.

نكته ۳: برنج اين چلوكباب را هم به‌صورت جداگانه در قابلمه يا پلوپز آماده كنيد.

منبع:طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز