به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » طرز تهیه مرغ ترش شمالی

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

مرغ ترش با رب انار یکی از غذاهای محبوب اخیرمون هست که امروز طرز تهیه مرغ ترش گیلانی و براتون میزاریم.

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

مواد لازم برای مرغ ترش:

مرغ : ۴ عدد ران

سبزی معطر: ۲۵۰ گرم

پیاز:۱ عدد

سیر: ۳ حبه

گردو: ۱ پیمانه آسیاب شده

رب انار ۱ پیمانه

آبغوره یا آب نارنج : ۴ قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل و ادویه مخصوص مرغ به مقدار لارم

روش تهیه مرغ ترش گیلانی:

سبزی رو که شامل گشنیز ، تره ، نعناع و جعفری هستش رو بعد از ساطوری کردن تفت میدیم ، نیازی نیست در حد سرخ کردن سبزی قرمه باشه فقط تا حدودی که سبک بشن و از حالت خامی بیرون بیان البته باز هم این مورد سلیقه ای هستش، پس بعد از سرخ شدن سبزی ها ، پیازهای خلال شده رو در ظرف اصلی سرخ می کنیم سیر ها رو له یا ریز خرد می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با پیاز ها تفت میدیم و بعد گردوها رو اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت میدیم حالا سبزی و رب انار و ۳ لیوان آب رو به مواد قبلی اضافه ، زیر شعله رو زیاد می کنیم تا مواد به جوش بیان.

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

رب انار رو می تونین در کمی آب رقیق کرده و بعد به موادتون اضافه کنین.

تکه های مرغ رو در تابه به همراه کمی روغن سرخ می کنیم تا طلایی بشن روشون فلفل سیاه، نمک ، ادویه و در صورت تمایل زعفران ریخته و بعد از به جوش اومدن مواد مرغ ترش مازندرانی مرغ ها رو در سس قرار داده و اجازه میدیم با شعله ملایم مرغ ها مغز پخت بشن و مزه سس به خوردش بره.

در پایان زمان پخت مزه ش رو چک کنین، در این زمان میتونین از آبغوره و آب نارنج استفاده کنین و نمک غذا رو اندازه کنین. ما چون غذاهای ترش رو بیشتر دوست داریم پس حتمن این قسمتش رو انجام میدم و کامل ترش میشه شما میتونین با سلیقه خودتون عمل کنین و تا این اندازه ترش نکنین غذا رو یا از رب انار ملس استفاده کنین.

بعد از جا افتادن مرغ ترش باید روغن پس داده باشه ، در غیر این صورت میتونین چند تکه یخ بندازین داخلش تا گردو ها روغن بندازن.
به دلیل وجود سبزی ، مرغ ترش طعم متفاوتی به خودش میگیره. اندازه سبزی در این غذا سلیقه ای هست اگر دوست ندارین میتونین مقدارش رو کمتر بریزین … اگر سبزی های محلی شمال هم در اختیارتون باشه که نتیجه کار عالی تر هم میشه.

منبع:طرز تهیه مرغ ترش شمالی

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز