به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)

 

ساماندهی

خانه » فواید شنا سوئدی

فواید شنا سوئدی

حرکت شنای سوئدی از آن دسته حرکت های سخت و بنوعی سنگین محسوب می شود که تمرکزش بیشتر بر روی عضلات بالا تنه است و به جرات می توان گفت اگر دستان قوی نداشته باشید نمی توانید این حرکت را بدرستی و آنطور که درخور شان آن باشد انجامش دهید.

فواید شنا سوئدی

فواید شنا سوئدی

البته بسیاری از مربیان برای افراد تازه وارد و دارای عضلات ضعیف در قسمت بالا تنه پیشنهاد می کنند که برای تقویت دست ها و بالا بردن توان این حرکت را بر روی پله و یا هر سطی که از زمین بالاتر باشد انجام دهند تا بعد از چند جلسه که بنوعی جان در عضلات افتاد این حرکت به صورت اصولی و روی زمین و مطابق با قوانین خودش انجام پذیرد.

اما قوانین و اصول حرکت شنای سوئدی چگونه است و چطور باید آن را انجام داد و این حرکت چه فوایدی دارد؟، این ها سوالاتی است که باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب به آن بپردازد ، پس اگر سعی دارید عضلات بالاتنه خود را قوی کنید و یک حرکت کاملا حرفه ای را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید.
حرکت شنای سوئدی
حرکت شنای سوئدی یک حرکت کلی و کاربردی برای تمام عضلات بدن است که قدرت بدن را ارتقا می دهد و با درگیر کردن عضلات شکم و پایین تنه تعادل را بالا می برد.

شنا به عنوان یک تمرین مبتنی بر وزن بدن در هر زمان و مکانی قابلیت اجرا دارد.

اما شاید شما طرز صحیح شنا رفتن را هنوز یاد نگرفته اید، یا اینکه مربی ورزش شما تنها چند نکته به شما گفته است.
مبانی شنای سوئدی
ابتدا باید حالت حرکت پلانک را در بدن خود ایجاد کنید
دست ها را محکم بر روی زمین و دقیقا زیر شانه ها قرار دهید. پنجه و نوک انگشتان پا را بر روی زمین عمود کنید تا در حرکات عضلات پایین تنه تعادل خوبی ایجاد شود.

در این حالت پلانک، عضلات شکم خود را منقبض کرده، عضلات همسترینگ پاها و ماهیچه های باسن را درگیر کنید، و کمر خود را صاف نگه دارید تا تمام طول بدن مستقیم و کشیده به نظر برسد – فرض کنید یک منگنه زن هستید و می خواهید یک کاغذ را منگنه کنید.

پایین آوردن بدن
بدن خود را پایین بیاورید – حین پایین آمدن کمر را صاف نگه داشته و انحنای طبیعی گردن را حفظ کنید، و بهتر است بیش از حد سر خود را بالا نیاورید، نگاه خود را کمی به سمت جلو خیره کنید. به باسن یا پایین کمر خود اجازه خم شدن ندهید، بدن از سر تا نوک انگشتان پا باید در یک خط مستقیم قرار بگیرد. تیغه های شانه خود را به سمت پایین ببرید، و دقت کنید که ارنج ها کنار بدن قرار بگیرند (بین بدن و دست ها فاصله ایجاد نکنید، از ایجاد شکل T پیشگیری کنید.

بدن را بالا بکشید
با درگیر کردن عضلات شکم، و بیرون دادن هوای داخل شش ها به حالت ابتدایی تمرین بازگردید. نکته حرفه ای: فرض کنید دستان شما پیچ هستند و شما حین بالا رفتن در حال فرو کردن این پیچ ها بر زمین هستید.

با اتمام این سه مرحله شما ۱ حرکت شنا سوئی صحیح انجام داده اید. این تمرین قدرتی-تعادلی را ۱۰ تا ۲۰ بار تکرار کنید. همیشه سعی کنید ابتدا فرم صحیح شنا سوئدی را کامل و صحیح یاد بگیرید.

اشتباهات متداول شنای سوئدی و راه حل ها

اشتباه: به قسمت پایین کمر خود اجازه بدهید خم شود و یک قوس ایجاد کند.
راه حل: شنا حرکتی است که در تقویت عضلات سینه، شانه و پشت بازو بسیار تاثیر گذار است، اما باید توجه کنید که این حرکت یک ورزش برای کل بدن است. بر منقبض کردن عضلات سرینی باسن و عضلات پشت پا متمرکز شوید.

فواید شنا سوئدی

فواید شنا سوئدی

عضلات پشت ران و باسن را منقبض کنید تا قسمت پایین کمر در حین بالا و پایین رفتن خم نشود. به این نکته توجه کنید که ابتدا قفسه سینه را به طرف زمین فشار دهید، به مفاصل ران و باسن اجازه ندهید زودتر به زمین نزدیک شوند.

خط مستقیم بدن را حفظ کنید.

اشتباه: فراموش کردن تنفس
راه حل: تمرکز بر روی فرم صحیح حرکت و تعداد تکرار ها ممکن است باعث فراموشی تنفس صحیح شود. در حین پایین رفتن هوای تازه را به شش ها وارد کرده و حین بالا آمدن هوای داخل شش ها را بیرون دهید. در حین پایین و بالا رفتن بهتر است در ذهن خود بگویید دم بازدم، دم بازدم و … .

اشتباه: باز کردن و نامنظم بودن دستها
راه حل: اگر به دستان خود اجازه بدهید تا نسبت به بدن در یک زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند، فشار زیادی بر بدن وارد می شود – به این اشتباه حالت T شکل گفته می شود. بهتر است زاویه بین آرنج ها و بالاتنه ۲۰ تا ۴۰ درجه باشد.

اشتباه: تقلب و گول زدن خود
راه حل: کیفیت بهتر از کمیت است. این اطمینان را حاصل کنید که در هر تکرار حرکت، تمام طول و بازه پایین و بالا رفتن را طی می کنید.

تا جایی که می توانید قفسه سینه را به زمین نزدیک کنید، و بعد از بالا رفتن دستان خود را صاف و کشیده نگه دارید. اگر فرم صحیح حرکت را به خوبی اجرا نکنید، بازده ورزش تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

اشتباه: کشش و فشار بر روی گردن
راه حل: اگر پس از انجام حرکت شنا درد یا گرفتگی محسوسی در گردن خود احساس می کنید، این بدین معنی است در حین حرکت گردن در حالت طبیعی قرار نگرفته است. راه حل این است که یک نقطه در چند اینچی جلوی خود انتخاب کنید و به آن خیره شوید. اگر باز هم احساس می کنید که زاویه نامناسبی در گردن احساس می شود، بهتر است زانوهای خود را تا زمانی که فرم صحیح حرکت را یاد بگیرید، بر روی زمین قرار دهید.
سریع ترین راه ها برای انجام شنا سوئدی بیشتر
برخی از قدرتمند ترین ورزشکاران وزنه های بسیار سنگینی بلند نکرده اند.

بسیاری از ما معتقدیم که بلند کردن وزنه سنگین تر به معنای قدرت بیشتر است که این در واقع یک اشتباه محض است.

جابجا کردن بدن خود در حین تمرین ملاک قدرت بدنی شخص است.

به همین دلیل تمریناتی مانند pushups (شنای سوئدی) و Pullups (دراز و نشست) می تواند یک آزمون بزرگ قدرتی باشد، حتی چالش برانگیز برای کسانی که سال هاست این ورزش را انجام می دهند. در واقع شما می توانید با این تمرینات قدرت بدنی خود را افزایش دهید.

گام ۱:

تایمر را برای ۱ دقیقه تنظیم کنید، هر چقدر می توانید شنا بروید. (در این ۱ دقیقه)

گام ۲:

تایمر را بعد از ۱ دقیقه خاموش کنید و رکورد تان را برای این زمان یادداشت کنید.

قانون۱

برای شمارش باید تمام بدن خود را نزدیک زمین نگه دارید (قفسه سینه ۲ اینچ بالای کف اتاق) یک مکث، و سپس برگشتن بالا. همچنین نباید باسن خود را خم کنید باید بدن شما موازی زمین باشد و نباید زانو های شما به زمین برخوردی داشته باشد. به عبارت دیگر، بدن شما از قوزک پایتان تا شانه باید یک خط مستقیم موازی با زمین باشد.

قانون۲

هر وقت که خواستید می توانید استراحت کنید اما تایمر را نباید خاموش کنید.
انجام حرکات با سرعت زیاد و ادامه دادن تا حد توانایی خود

انجام حرکات با سرعتی کمتر از حالت اول و استراحت کردن هر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه

در آزمون اولیه(۳ دقیقه ای)، توصیه می شود یک استراحت ۱۵ ثانیه به خود بدهید هنگامی که سرعتتان رو به کاهش می رود. این استراحت برای این آزمون سخت واقعا لازم است اما فقط ۱ دقیقه شنای سوئدی کمی اوضاع متفاوت است.

اگر شما یک مبتدی هستید استراحت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه ای برای شما بسیار مفید خواهد بود چون خستگی شما را از پا در خواهد آورد. همچنین توصیه می کنیم مطلب “۱۰ نکته از مقدمات اولیه بدنسازی برای تازه کاران” را بخوانید.

اگر شما به اندازه کافی ورزیده هستید و خیلی احساس سختی در انجام این تمرین ندارید راه حل اول به شما توصیه می شود یعنی اینکه با حداکثر سرعت و سخت ترین حالت ممکن این تمرین را اجرا کنید البته بهتر است هر ۳۰ تا ۴۵ ثانیه ۵ ثانیه استراحت کنید و باز دوباره تا انتها زمان یک دقیقه ای تمرین را انجام دهید.
عملکرد خود را ارزیابی کنید
کمتر از میانگین :

کمتر از ۱۵ تا (همواره قوانین بالا را در نظر داشته باشید و به این نکته دقت کنید که انجام هر حرکت در یک ثانیه بدون استراحت امکان پذیر نیست.)

میانگین: ۲۰ pushups

خوب: ۳۰ تا ۳۵ pushups

عالی: ۴۰-۴۵ pushups

فوق العاده: هر چیزی بیشتر از ۵۰ pushups

توجه: این تعداد برای خانم ها ۵ تا ۱۰ دفعه کمتر است.

چگونه در انجام این تمرین پیشرفت کنیم؟
اگر نمره pushup خود را کمتر از حد دلخواه می دانید، یک تمرین خوب وجود دارد تا سریع قسمت بالا تنه ی خود را تقویت کنید. این پروتکل شنا سوئدی را دنبال کنید تا بعد از این ۸ تمرین شگفت انگیز تفاوت را احساس کنید.

بعد از این تمرینات (۸ تمرین جداگانه دو تمرین در هر هفته) دوباره تست بالا را از خودتان بگیرید. (این تمرینات بدون زمانند اما تا آن جایی که می توانید آن ها را سریع انجام دهید.)
هفته ۱ (دو تمرین): انجام ۱۰ مجموعه ۸ تایی شنا سوئدی. استراحت دو دقیقه بین ست ها. اگر شما نمی توانید ۸ تا انجام دهید به اندازه ای که لازم است استراحت کنید بعد دفعات باقی مانده را کامل انجام دهید.(خودتان را گول نزنید).

هفته ۲ (دو تمرین): ۸ مجموعه ۱۰ تایی ۱ دقیقه استراحت بین ست ها.

هفته ۳ (دو تمرین): ۶ مجموعه ۱۵ تایی ۱ دقیقه استراحت بین ست ها.

هفته ۴ (دو تمرین): ۴ مجموعه ۲۰ تایی با دو دقیقه استراحت بین ست ها.

بعد از اتمام این تمرینات ۵ روز استراحت کنید و بعد از خودتان تست بگیرید.

فواید حرکت شنای سوئدی

۱- شنای سوئدی باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود:

زمانی که بدن را پایین می آورید عضلات کمر کشیده می‌شوند و زمانی که بدن را به سمت بالا هل می‌دهید عضلات دو سر کار می‌کنند. انجام مرتب این حرکت باعث افزایش انعطاف پذیری می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

۲- بهبود بخشیدن به دستگاه قلبی ـ عروقی:

شنای سوئدی باعث می‌شود که قلب سریع‌تر کار کند و خون بیشتری به بافت‌های عضلانی پمپاژ شود. بنابراین انجام این حرکت بر کار کرد قلب و عروق نیز تاثیرگذار است.

افرادی که زیاد پشت میز می‌نشینند، می‌توانند حرکت شنای سوئدی را در برنامه ورزشی خود قرار دهند. نشستن بیش از حد باعث می‌شود که عضلات بالاتنه ضعیف شوند.

منبع:فواید شنا سوئدی

فواید شنا سوئدی

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز