به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » گیاه خرزهره چیست؟

گیاه خرزهره چیست؟

گیاه خرزهره چیست؟

«خرزهره» سمی‌ترین گیاه است و مسمومیت ناشی از آن، موجب بروز اختلالات قلبی می‌شود. برگ خرزهره به برگ بید شباهت دارد ولی از برگ بید بزرگتر است. گل‌های سرخ و سفید دارد و اگر حیوانات برگ آن را بخورند، جان خود را از دست می‌دهند.

خرزهره دارای ساقه بسیار و برگ‌های ۳ تایی و گل‌های رنگین است که در نقاط گرم و خشک می‌روید و همه اجزای آن به واسطه «گلیکوزوئیدهای قلبی» موجود در آن به ویژه اولئاندرین، سمی است. گل خرزهره شباهت زیادی به درخت زیتون دارد. این گیاه در بیشتر نقاط کشور رشد پیدا می‌کند و اکثراً در پارک‌ها کاشته می‌شود و دارای گل‌های بنفش، سفید و صورتی است. *گل خرزهره سمی‌ترین گیاه است

نکاتی مفید درباره خواص و مضرات گیاه خرزهره که باید بدانیم
خرزهره با نام های دیگری همچون کیشه، خر زهرج، سم الحمار، حبن، شرنگ، ورد الحمام و… نیز شناخته می شود. این گیاه که از تیره خرزهره می باشد به صورت درختچه ای زیبا و دارای گل های مجتمع به رنگ های قرمز، سفید و صورتی می باشد و به عنوان گل زینتی نیز پرورش داده می شود.

بیشتر در اطراف مدیترانه و آسیا، من جمله ایران و ژاپن می روید. برگ های آن باریک و قدری ضخیم و گوشتی و کمی بدبو و تلخ و تند است. چنانچه مقداری از برگ های این گیاه را سگ بخورد می میرد. ولی اگر خر از برگ های این گیاه بخورده ناراحتی پیدا نمی کند. بنابراین بهتر بود که این گیاه را سگ زهره می نامیدند نه خرزهره!

خرزهره دارای مضراتی همچون استفراغ است.
ممکن است ایجاد مسمومیت کند که در موارد مسمومیت با آن، دم کرده قهوه غلیظ ضد سم خوبی است.
برای زنان حامله و افرادی که ریه حساس دارند مناسب نیست.

خواص خرزهره :

بیشتر به صورت ضمادی و در خارج بدن استعمال می شود ورم های محکم را به سرعت تحلیل می برد. عصاره آب برگ های این گیاه برای معالجه جرب بسیار نافع است. ضماد آن برای دردهای کمر و پشت و عرق النسا نیز مفید می باشد. همچنین اگر به دنبال درمان گیاهی درد زانو هستید، از ضماد خرزهره استفاد کنید

در اماکنی که دسترسی به داروهای کشنده حشرات نیست میتوان برگ خرزهره را جوشانیده و آب آن را در زمین ها و اماکنی که حشرات گزنده هست بپاشند.

چنانچه گل خرزهره را با کمی روغن حیوانی بجوشانند و پس از سرد شدن بر سرهای کچل ضماد کنند و کلاه و سایر وسایلی را که در تماس با سرکچلی بوده است با آب جوش و صابون سوبلیمه شستشو دهند و این کار را به مدت ده تا پانزده روز ادامه دهند و سر را تمیز نگهدارند معمولا قارچ های کچلی را کشته و بیماری را بهبودی می بخشد. لازم به ذکر است اگر یک روز با جوشانده حنظل و روز دیگر با برگ خرزهره جوشانده شده شستشو دهند سرعت بهبودی زیادتر خواهد شد.

منبع:گیاه خرزهره چیست؟

گیاه خرزهره چیست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز