به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » کپسول پیروکسیکام چیست؟

کپسول پیروکسیکام چیست؟

پیروکسیکام چیست؟

کپسول پیروکسیکام چیست؟

کپسول پیروکسیکام (Piroxicam) نوعی مسکن است و کاربرد اصلی آن کاهش یا توقف درد است. از کاربردهای دیگر دارو می‌شود به داشتن اثرات ضد التهابی مثلا در درمان آرتروز اشاره کرد. دارو در تسکین درد ناشی از بسیاری از بیماری‌ها مثل دندان درد، سردرد و… کاربرد دارد. خصوصیت این دارو این است که موجب مهار هورمون‌هایی می‌شود که در بدن موجب بروز التهاب می‌شوند.
پیروکسیکام در کنترل درد ناشی از نقرس و همچنین دردهای بعد از عمل جراحی و درد ناشی از کوفتگی و کشیدگی عضلانی کاربرد دارد. از این دارو برای کنترل دردهای قاعدگی نیز استفاده می‌شود.
اشکال دارویی پیروکسیکام به صورت کپسول، آمپول و ژل می‌باشد.

موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی:
موارد مصرف آرتروز دندان درد سردرد نقرس دردهای قاعدگی دردهای عضلانی استئوآرتریت روماتیسم عوارض عوارض گوارشی مانند تهوع، بی‌اشتهایی، اسهال، زردی، یبوست، نفخ، خشکی دهان، زخم پپتیک، عوارض کلیوی، عوارض قلبی عروقی مانند تاکیکاردی، ادم محیطی، تپش قلب و واکنش‌های‌آلرژیک مانند پورپورا، راش، خارش، عوارض خونی و خواب آلودگی تداخل دارویی داروهای مهارکننده آنزیم ACE، داروهای ضد میکروبی کینولون‌ها، داروهای پائین آورنده قندخون (سولفونیل اوره)، سیکلوسپورین

مقدار و نحوه مصرف کپسول پیروکسیکام :

بهتر است میزان مصرف هر دارویی طبق نظر پزشک تعیین گردد. پیروکسیکام معمولا به صورت کپسول‌های ۱۰ میلی‌گرمی خوراکی توزیع می‌شود مقدار مصرف آن روزی یک یا دو کپسول در بالغین است. می‌توان دو کپسول را با هم و یا با فاصله ۱۲ ساعت از هم مصرف کرد. مصرف این دارو برای بیماران مبتلا به آرتریت به شکل زیر است:
آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت:بزرگسالان: از راه خوراكی، مقدار ۲۰ میلی‌گرم یک بار در روز مصرف می‌شود. در صورت نیاز، می‌توان دارو را در مقادیر منقسم مصرف كرد.آرتریت روماتوئید جوانان:كودكان با وزن ۵۵-۴۶ كیلوگرم: ‌ روزانه ۱۵ میلی‌گرم به صورت خوراكی.كودكان با وزن ۳۱ كیلوگرم : روزانه ۱۰ میلی‌گرم به صورت خوراكی.كودكان با وزن ۳۰-۱۵ كیلوگرم:‌ روزانه ۵ میلی‌گرم به صورت خوراکی.توجه: در صورت مصرف این دارو در درمان آرتریت، دوره درمان با این دارو باید کامل شود. جهت دستیابی به پاسخ مطلوب ، ممکن است حداقل ۲ هفته زمان نیاز باشد.
توجه: اگر فراموش کرده‌اید پیروکسیکام را در ساعتی که لازم است مصرف کنید هر زمان که یادتان آمد آن‌ را مصرف کنید ولی اگر زمان مصرف دوز بعدی دارو است مصرف دارو را دو برابر نکنید. دوز فراموش شده را مصرف نکنید و فقط دوز مربوط به این ساعت را استفاده کنید.

ممکن است دو هفته زمان نیاز باشد تا تأثیر پیروکسیکام بر روی بیماری شما به حد مطلوب برسد.پیروکسیکام را با یک لیوان پر از آب مصرف کرده و بعد از مصرف حداقل به مدت ده دقیقه دراز نکشید.دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود تا تحریک گوارشی کاهش یابد.در صورت مشاهده علایمی شبیه آنفولانزا (لرز، تب یا درد عضلانی) قبل یا همزمان با بثورات جلدی ، باید به پزشک مراجعه شود.طی مصرف این دارو از مصرف الكل و آسپیرین پرهیز كنید.تا مشخص شدن اثرات این دارو ، از انجام فعالیت‌های خطرناكی كه نیاز به هوشیاری دارند، خودداری كنید.بیماران بزرگتر از ۶۰ سال نسبت به عوارض جانبی پیروكسیكام حساس‌تر هستند و برای ایشان باید با احتیاط تجویز شود.از آنجا كه پیروكسیكام تا حدود یک درصد غلظت سرمی مادر در شیر ترشح می‌شود، ‌شیردهی در دوران مصرف این دارو توصیه نمی‌شود.عوارض جانبی پوستی ناشی از پیروكسیكام شایع‌تر از داروهای دیگر ضد التهاب غیراستروئیدی است.بی‌ضرری مصرف طولانی مدت این دارو در كودكان ثابت نشده است

منبع:کپسول پیروکسیکام چیست؟

کپسول پیروکسیکام چیست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز