به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » کپسول ایرونرم چیست؟

کپسول ایرونرم چیست؟

کپسول ایرونوم برای چیست؟

کپسول ایرونرم چیست؟

آهن

عنصر ضروری و مهم تشکیل دهنده پروتئین های شرکت کننده در انتقال اکسیژن و متابولیسم محسوب می شود. مرکز هموگلوبین گلبولهای قرمز از برخی پروتئین ها و آهن تشکیل شده است. در یک انسان سالم، حدود ۱۵ گرم هموگلوبین به ازاء هر ۱۰۰ سی سی خون وجود دارد. هر گرم هموگلوبین حاوی ۵/۳ میلی گرم آهن است . بدن یک انسان بالغ و سالم حاوی ۴ تا ۵ گرم آهن است. حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد آهن بدن در هموگلوبین موجود بوده و ذخایر موجود در کبد، طحال و مغز استخوان بزرگترین منبع آهن بعد از هموگلوبین در بدن می باشند که حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد از آهن بدن را شامل می شوند.آهن یکی از ریز مغذی های ضروری برای داشتن بدنی سالم و نیرومند است، به این دلیل که یکی از اجزاء تشکیل دهنده هموگلوبین خون می باشد. هموگلوبین مسؤول انتقال اکسیژن از ریه ها به تمامی سلولهای بدن، از طریق جریان خون است. به علاوه آهن در فرآیند متابولیسم انرژی شرکت دارد و همچنین نقش مهمی را در سیستم دفاعی بدن ایفا می نماید. خصوصاً در دوران بارداری و شیردهی، میزان نیاز بدن به آهن افزایش یافته و نیاز بیشتری به آن، احساس می گردد.

فرورال خطرات ناشی از آنمی فقر آهن در خانم های باردار را کاهش می دهد. برخی از این خطرات عبارتند از:
• زایمان زودرس
• تولد نوزاد با وزن پائین
• افزایش احتمال مرگ و میر نوزادان
• افزایش احساس خستگی
• مشکلات قلبی-عروقی نوزاد وابسته به کم خونی مادر
• اختلال در اکسیژن رسانی به جنین
• کاهش مقاومت در برابر خونریزی شدید حین زایمان که باعث عوارض شدید برای مادر و جنین می شود
• کاهش احتمال مشکلات ناشی از جراحی ها

نقش آهن در سلامت بدن:
– انتقال اکسیژن:
هم (Heme) یک ترکیب حاوی آهن می باشد که در تعدادی از مولکولهای مهم از نظر زیستی مانند هموگلوبین و پروتئینهای حاوی آهن که در حمل و ذخیره اکسیژن نقش دارند ، یافت می شود. هموگلوبین، پروتئینی است که در گلبولهای قرمز یافت می شود و حدود دوسوم آهن بدن را تشکیل می دهد. میوگلوبین در حمل و ذخیره کوتاه مدت اکسیژن در عضلات و کمک به تأمین اکسیژن مورد نیاز عضلات فعال بدن، نقش مهمی ایفا می نماید.

در مواردی که اکسیژن به میزان کافی وجود ندارد (هیپوکسی:Hypoxia)، مثلاً در افرادی که در ارتفاعات بالا زندگی می کنند یا افرادی که مبتلا به بیماری ریوی مزمن می باشند، واکنش های فیزیولوژیک بدن افزایش یافته و منجر به افزایش تشکیل گلبولهای قرمز، تحریک رشد مویرگهای خونی و افزایش تولید آنزیم هایی که در متابولیسم غیر هوازی نقش دارند، می گردد. در تمامی مراحل ذکر شده، آهن دارای نقش حیاتی می باشد.

– تولید انرژی:
سیتوکرومها (Cytochromes) ، ترکیبات حاوی هم می باشند که به علت نقش آنها در انتقال الکترون در میتوکندری در تولید انرژی سلولی و بقای آن ، نقش حیاتی دارند. آنزیمهای حاوی آهن بدون هم مانند NADH دهیدروژناز و سوکسینات دهیدروژناز نیز در متابولیسم مهم می باشند.

– سم زدایی:
سیتوکروم ۴۵۰-P به خانواده ای از آنزیمها اطلاق می شود که در متابولیسم تعدادی از مولکولهای زیستی مهم و سم زدایی و متابولیسم داروها و آلاینده ها نقش دارند.این سیتوکروم نیز مانند دیگر سیتوکروم های این گروه حاوی آهن می باشد.

– عملکرد سیستم ایمنی:
کاتالاز و پراکسیداز، آنزیمهای حاوی هم می باشند که سلولها را در برابر تجمع هیدروژن پراکسید (H2O2) محافظت می کنند. در بخشی از واکنش های سیستم ایمنی ، باکتریها توسط گلبولهای سفید بلعیده شده و گلبولهای سفید در معرض ROS (گونه های اکسیژن راکتیو) جهت از بین بردن باکتری ها قرار می گیرند. حذف ROS به کمک نوتروفیل ها توسط آنزیمهای الوپراکسیداز آهن دار کاتالیز می گردد.

– سنتز DNA:
آنزیم مهم دیگر که وابسته به آهن ریبونوکلئوتیدردوکتاز می باشد که جهت سنتز DNA مورد نیاز است. بنابراین آهن از این نظردر انجام تعدادی از واکنشهای حیاتی بدن مانند رشد، تولید مثل، سلامتی و عملکرد ایمنی اهمیت فراوانی پیدا می کند.

– تکامل عصبی جفت:
آنمی زودرس فقر آهن منجر به تکامل نا مناسب رفتاری و عصبی در کودکان می گردد. مطالعات انجام شده در کودکان نشان می دهد که این اثر برگشت ناپذیربوده و می تواند بسته به تغییرات شبکه های عصبی و ماهیت زیستی میلینه شدن و خونریزی قاعدگی ، شدید باشد. همچنین بارداریهای مکرر، شیردهی طولانی مدت و تعریق بیش از اندازه در تابستان، باعث کاهش میزان آهن در خون می گردد. حجم مایعات در بدن نیز کاهش می یابد. کمبود آهن در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد آنمی وابسته به رژیم غذایی، کاهش مقاومت بدن نسبت به بیماری، رنگ پریدگی چهره، کوتاه شدن تنفس و کاهش تمایل جنسی گردد. بیمار ممکن است از افسردگی ذهنی و تحریک پذیری نیز رنج ببرد.

علائم کم خونی ناشی از فقر آهن
آهن یک ماده معدنی حیاتی است. بدن شما می تواند آهن را علاوه بر تغذیه روزانه از مکمل های غذایی دریافت نماید. آهن نقشی کلیدی در ساخت گلبول های قرمز خون که حامل اکسیژن هستند ایفا می کند. همچنین عنصری اساسی در ساخت عضلات می باشد. اگر بدن شما آهن کافی دریافت نکند، مبتلا به بیماری کم خونی ناشی از فقر آهن خواهید شد. علائم زیر در هنگام فقر آهن رخ می دهد.
– سردرد، بی قراری و تمرکز ضعیف
– تپش قلب و تنگی نفس
– خستگی و کم توانی
– خشکی و شکنندگی ناخن ها و مو
– حساسیت به سرما

اسید فولیک:
اسید فولیک یکی از ویتامین های ضروری از خانواده ویتامینهای گروه B می باشد که بدن انسان قادر به ساخت این ویتامین نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق مکملهای غذایی روزانه می باشد. خصوصاً افراد مسن، ورزشکاران و خانمها در دوران بارداری و شیردهی، نیاز بیشتری به مصرف اسید فولیک دارند. اسید فولیک در واکنشهای متابولیکی زیادی در بدن انسان نقش داشته و برای عملکرد آن ضروری می باشد. مصرف اسید فولیک، بویژه در شروع بارداری بسیاراساسی است، زیرا اسید فولیک در تکامل جنین نقش ایفا می کند. کپسولهای اسید فولیک یوروویتال مقادیر مورد نیاز اسید فولیک در بدن را تامین می کنند.

ویتامین B9 یا اسید فولیک که با نام فولاسین و فولات نیز معروف می باشد، اولین بار در سال ۱۹۳۸ به عنوان ماده غذایی ضروری برای جوجه ها شناخته شد. سپس ثابت شد که این ماده برای سایر حیوانات و انسان نیز ضروری می باشد. این ماده در سال ۱۹۴۵ توسط تی.دی اسپایز مورد مصرف درمانی قرار گرفت. وی اولین بار اثبات نمود که اسید فولیک در درمان کم خونی وابسته با بارداری و اختلال در جذب گوارشی تأثیر دارد.مطالعات بعدی این مشاهدات و بررسی ها را تأئید نمودند.

اسید فولیک ماده ای کریستالی، زردرنگ، محلول در آب و پایدار در محیط اسیدی است و از سراسر روده جذب می شود. حدود نیمی از اسید فولیک ذخیره شده در بدن در کبد ذخیره می شود که حدود ۱۵-۵ میلی گرم بر کیلوگرم از وزن کبد را شامل می شود.

کمبود اسید فولیک:
کمبود اسید فولیک موجب بروزکم خونی می گردد که اغلب در خانمهای باردار و کودکان اتفاق می افتد. اختلالات پوستی ، ریز ش مو، اختلالات در جریان خون و تیره شدن رنگ پوست، خستگی و افسردگی ذهنی می تواند از علائم کمبود این ویتامین در بدن باشد. اختلالات تولید مثلی مانند سقط جنین خود بخودی، بارداری سخت و افزایش سرعت مرگ و میر کودک،نیز می تواند به علت کمبود اسید فولیک بوجود آید.

کمبود ویتامین B9 می تواند باعث کاهش میل جنسی در آقایان گردد. با توجه به مطالعات انجام شده، ثابت شده است دو سوم از بیماران مسن مبتلا به کمبود اسید فولیک می باشند و یک سوم از بیماران روانی نیز مقادیر پائینی از این ویتامین را در بدن خود دارند. کمبود اسید فولیک، همچنین می تواند باعث ایجاد زوال عقلی گردد.
تقریباً تمامی داروهای ضد تشنج که در درمان صرع استفاده می شوند باعث کاهش میزان اسید فولیک در بدن می گردند. علاوه بر داروهای ضد تشنج، سایر داروها مانند ضد بارداریهای خوراکی، پیریمتامین (داروی ضد مالاریا)، کوتریماکسازول (ترکیب حاوی سولفور) و اتانول (الکل) می توانند باعث ایجاد اختلالات در متابولیسم فولات گردند.

تیامین ( ویتامین B1 ) :
ویتامین B1 یا تیامین، یکی از مهمترین ویتامین های گروه B محسوب می شود. ویتامین B1، به آنورین نیزمعروف بوده وویتامین ضد بیماری بری بری و ضد بیماریهای اعصاب به شمار می آید. این ویتامین، یک ویتامین محلول در آب محسوب می شود. تیامین از روده کوچک جذب شده و قابلیت روده انسان در جذب این ویتامین روزانه حدود ? میلی گرم می باشد. تیامین در مخاط روده ایتغئیراتی پیدا میکند. حدود ?? الی ?? میلی گرم از این ویتامین به صورت تغییر یافته در بدن انسان ذخیره می گردد.

ریبوفلاوین: (ویتامین B2)
ویتامینB2 یا ریبوفلاوین، دومین عضو تشکیل دهنده خانواده ویتامینهای گروهB می باشد. لغت ریبوفلاوین از دو منبع مشتق می شود: ریبوز که به قند ریبوز مرتبط است که در تعدادی از ویتامینها و آنزیمها وجود دارد و فلاوین نیز به معنای زرد رنگ می باشد. ریبوفلاوین از طریق دیواره روده کوچک به داخل خون جذب می شود. این ویتامین به سایر قسمتهای بدن حمل شده و به آنزیمهای سلولی بدن می پیوندد.

کبد، بزرگترین محل ذخیره ریبوفلاوین بوده و حدود یک سوم از ریبوفلاوین کل بدن را در خود ذخیره می کند.
کبد، کلیه ها و قلب، دارای بیشترین میزان این ویتامین در بدن می باشد. ریبوفلاوین از طریق ادرار از بدن خارج می گردد ولی ترشح آن از طریق صفرا و عرق نیز صورت می گیرد. ریبوفلاوین جهت رشد و سلامت عمومی بدن مورد نیاز است.

قرص آهن و اسید فولیک آیرونورم والاس انگلیس رفع کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی در داروخانه دکتر شهبازی
ویژگی های محصول:
– تامین آهن مورد نیاز بدن
– حاوی اسید فولیک: پیش از بارداری و در هنگام بارداری، محافظتی در برابر نواقص لوله عصبی بوجود می آورد
– مکمل غذایی در زمان تلاش برای باردار شدن
– مکمل غذایی در طول دوران بارداری
– درمان کمبودهای آهن و ویتامین
– رفع کم خونی ناشی از فقر آهن

نحوه استفاده کپسول ایرونوم:
مصرف همزمان املاح آهن با تخم مرغ، شیر، چای، قهوه، نان سبوس دار و غلات، جذب آهن را بشدت کاهش می دهد. مصرف مکمل های آهن دار همراه غذا ممکن است جذب آهن را تا یک سوم کاهش دهد لذا مصرف آهن در فواصل بین غذاها (۲ ساعت بعد از غذا) همراه با آب و آبمیوه (نه شیر یا شربت معده) توصیه می شود.
روزی ۱ عدد طبق دستور بالا

شرایط نگهداری:
دور از نور و در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهدارید.
دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

منبع:کپسول ایرونرم چیست؟

کپسول ایرونرم چیست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز