به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » چگونه طلا را تشخیص دهیم؟

چگونه طلا را تشخیص دهیم؟

روش تشخیص طلا از بدل

چگونه طلا را تشخیص دهیم؟

۱-بر طبق یک استاندارد کلی طلاهای قلابی آن دسته از طلاهایی هستند که دارای عیار کمتر از ۱۰ باشند. طلاهای خود را نگاهی بیاندازید، بر روی آنها اثری از رنگ رفتگی میبینید؟ و یا پس از مدت زمانی استفاده حس می کنید تغییر رنگ در برخی نقاط ایجاد شده است؟ اگر شاهد چنین چیزی هستید می توانید این احتمال را بدهید که وسیله شما تنها روکش طلا است.

۲- همانطور که گفتیم یکی از راه های تشخیص سریع طلا اصل گاز گرفتن آن است، طلایی که دارای عیار بالا باشد و در واقع اصل با گاز گرفتن آن جای دندانتان بر رویش خواهد ماند. هرچه که عمق این گاز گرفتگی بیشتر باشد بر روی طلا نشان از آن دارد که عیار بالایی دارد.

۳- طلا حالت مغناطیسی ندارد، بنابراین اگر آن را در کنار یک تکه آهنربای قوی بگیرید به آن جذب نمی شود.
۴- طلای خود را بر روی یک تکه از سرامیک بدون لعاب بکشید، اگر خطوط به جای مانده سیاه بود بدانید که طلای شما تقلبی است، اگر خطوط طلایی رنگ بود نشان از اصل بودن دارد.

۵- طلای اصل به زیر آب می رود و به هیچ عنوان بر روی آب شناور نمی ماند.

۶- یک سکه از جنس مس بردارید و با طلا بر روی آن خط بیاندازید، اگر سکه خط افتاد یعنی طلای شما اصل نیست، چراکه طلای اصل خودش خط می افتد.

۷- اسید نیتریک یکی از بهترین راه ها برای شناخت طلای اصل است، برای این کار باید طلا را داخل ظرف استیل بیاندازید و قطره ای از این ماده را بر روی آن بیاندازید، پس از ایجاد واکنش اگر هر رنگی حاصل شود نشان از آن دارد که طلای شما اصل نیست، نتیجه این واکنش باید بی رنگ باشد. حتی می توانید بر روی یک شی با طلا خط ایجاد کنید، سپس این اسید را بر رویش بریزید و رنگ ها را شاهد باشید.

منبع:چگونه طلا را تشخیص دهیم؟

چگونه طلا را تشخیص دهیم؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز