به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.

 

ساماندهی

خانه » نقد و بررسی فیلم و سریال » نقد و بررسی فیلم خارجی » نقد و بررسی فیلم سواری در کنار هم 2 ( Ride Along 2 )

نقد و بررسی فیلم سواری در کنار هم 2 ( Ride Along 2 )

نقد و بررسی فیلم سوارفیلمار هم 2

risdid24

موفقیت های غیرمنتظره فیلم کمدی « سواری با هم » در سال گذشته این تضمین را به تهیه کنندگان داد که بتوانند چند قسمتی از ادامه آن را ساخته و روانه سینما کنند. « سواری در کنار هم » داستان پلیس و شخصیت عجیب و پر سر و صدایی به اسم بن بود که در موقعیتی ناخواسته در کنار هم قرار می گرفتند و موقعیت های طنزی را پدید می آورند. ترکیب آیس کیوب و کوین هارت در قسمت اول بطور غیرقابل پیش بینی موفق از آب درآمد اما در قسمت دوم تمام این موفقیت ها بطور قابل توجهی رنگ باخته است.

داستان قسمت دوم از جایی آغاز می شود که پلیس تازه کار و عشق بازیهای کامپیوتری به نام بن ( کوین هارت ) در شُرف ازدواج با خواهر جیمز ( آیس کیوب ) می باشد. اما یک هفته پیش از ازدواج، این دو به ماموریتی در شهر میامی آمریکا می روند. جایی که آنها باید یک جنایتکار به نام پاپ ( بنجامین برات ) که با هویتی ساختگی زندگی می کند را رسوا نمایند. این دو پلیس در این راه دشوار از کمک یک هکر مرموز ( کن جئونگ ) و یک پلیس محلی ( اولیویا مان ) بهره مند می شوند اما…

 

risdid24wrwr

قسمت اول « سواری در کنار هم » فاقد داستان قابل اعتنایی بود و تنها این موقعیت های کمدی و جنب و جوش کوین هارت بود که توانسته بود این ضعف بزرگ را تا حدودی بپوشاند. اما این وضعیت درباره « سواری در کنار هم 2 » صادق نیست چراکه در این قسمت علناً فیلمنامه ای وجود ندارد تا مخاطب بتواند قصه مشخصی را بر پرده عریض سینما شاهد باشد. یکی از مهمترین جذابیت های قسمت اول داستان ازدواج بن با خواهر جیمز بود که می توانست دلیل خوبی برای پیشبرد رخدادهای داستان باشد، اما در قسمت دوم بن در حال ازدواج با انجلاست و دیگر دلیل مشخصی برای همراهی با جیمز برای ماموریت خطرناکی که در پیش گرفته ندارد و همین مسئله سبب می شود تا فیلم خشت اول را اشتباه بنا نماید و اشتباهات بعدی را بصورت مستمر انجام دهد.

در ادامه، فیلم بجای آنکه داستانی برای روایت داشته باشد و در جریان آن، موقعیت های جذاب و بامزه خلق کند، صرفا به نمایش فستیوالی از شوخی های رگباری می پردازد که نمونه های بهتر آن را قبلا در قسمت اول شاهد بوده ایم. شوخی هایی که اجرای تمامی آنها بر دوش کوین هارت بوده و از لحاظ کیفیت اجرا، حتی چندین مرحله از قسمت اول همین فیلم عقب می باشد. به نظر می سرد که کاهش تعداد فیلمنامه نویسان ( یا موقعیت نویسان ) در قسمت دوم باعث شده تا حساسیت ها در اجرای موقعیت های کمدی نیز کاهش پیدا کند.

 

Ride Along 2 - سواری کنار هم

شیمی میان جیمز و بن در قسمت دوم کیفیت حداقلی خود را نیز از دست داده است و اضافه شدن چند شخصیت جدید به داستان هم نتوانسته جایگزین مناسبی برای فقدان این مسئله باشد. از جمله دو شخصیتی که به داستان اضافه شده اند، ای جی و مایا هستند که نه پرداخت قابل اعتنایی دارند و نه به ایجاد موقعیت های طنز کمکی به توفیقی دست پیدا کرده اند.

هارت نیز در « سواری در کنار هم 2 » بیشتر از هر زمان دیگری فریاد می کشد و سعی دارد هرآنچه که می تواند یک فرد را به خنده بیندازد از خود به نمایش بگذارد. البته این جنب و جوش فارغ از هرگونه کارکرد در داستان، قابل تحسین است و می تواند حداقل دو یا سه دفعه مخاطب را به خنده وا دارد. اما فیلمنامه تقریبا نداشته « سواری در کنار هم 2 » کار را برای تمام بازیگران فیلم سخت تر کرده است. آیس کیوب در کنار هارت برخلاف قسمت نخست، جالب و بامزه نیست و به نظر می رسد بطور تمام و کمال تکرار شده است.

 

Ride Along 2 - سواری کنار هم

« سواری در کنار هم 2 » دقیقاً همانی هست که انتظارش می رفت. اثری فاقد فیلمنامه و متکی بر توانایی های بازیگرانش که به نظر نمی رسد اینبار بتواند برخلاف قسمت اول توفیق چندانی کسب کند. در « سواری کنار هم 2 » نه کوین هارت توان خارج کردن فیلم از منجلابی که درش گرفتار شده را دارد و نه بازیگران جدیدی که به مجموعه اضافه شده اند و البته بود و نبودشان خیلی تاثیری در جریان فیلم نگذاشته است « سواری کنار هم 2 » دنباله ای ضعیف برای فیلمی محسوب می شود که قسمت اول آن هم یک اثر ضعیف بود!

منتقد : میثم کریمی

 


منبع : moviemag.ir

این مطلب تنها در ام بی فیلم باز نشر شده و ام بی فیلم هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آن نخواهد داشت

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز