به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.

 

ساماندهی

خانه » نقد و بررسی فیلم و سریال » نقد و بررسی سریال خارجی » نقد و بررسی فصل سوم سریال خانه پوشالی ( House of Cards )

نقد و بررسی فصل سوم سریال خانه پوشالی ( House of Cards )

نقد و بررسی فصل سوم سریال خانه پوشاسریالe of Cards )

نقد فارسی سریال خارجی House of Cards  در سایت ام بی فیلم

فیلمse 342345″ height=”707″ src=”https://mbfilm.ir/wp-content/uploads/2016/05/House_342345.jpg” width=”478″ />

خلاصه داستان : داستان « خانه پوشالی » درباره بازی قدرت در کاخ سفید است. جایی که مردی به نام فرانک ( کوین اسپسیی ) قصد دارد با تکیه بر جایگاه مهمی که دارد، خوب و بد را با تعابیر خودش معنا ببخشد و…

نقد فصل سوم سریال « خانه پوشالی / House of Cards »

در فصل دوم سریال « خانه پوشالی » کوین اسپیسی گوی سبقت را از دیگر بازیگران فیلم ربود و با بازی خیره کننده اش توجه تماشاگران بسیاری را به سوی این سریال جلب کرد. اما در فصل سوم به بازی خوب کوین اسپسی، پرداخت عمیق تر شخصیت کلیر با بازی رابین رایت پن هم اضافه شد که این یکی هم هم کم نقص و تماشایی بود.

در فصل سوم « خانه پوشالی » کلیر سیاستمداری معرفی می شد که از چند جهت مورد بررسی قرار می گرفت. او از طرفی می بایست رفتارهای روتین کاخ سفید را از خود نشان می داد چراکه در جایگاه بانوی اول آمریکا قرار داشت، از طرف دیگر باید بازی سیاست را به درستی می آموخت چراکه در این عرصه تازه وارد تلقی می شود و در آخر هم باید رابطه پیچیده اش با فرانک مورد بررسی قرار می گرفت.

در 12 قسمت فصل سوم « خانه پوشالی » رابطه فرانک و کلیر به خوبی پرورش پیدا کرد و مصلحت اندیشی های سیاسی نیز به درستی بیان شد که می تواند کنایه از دنیای سیاستمداران در کاخ سفید باشد. رابطه ای که بیش از هرچیزی می توان آن را به رابطه میان بیل و هیلاری کلینتون تعمیم داد. رابطه ای که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون دستخوش اتفاقات عجیبی شد که می توان به عنوان یک رسوایی از آن نام برد.

نقد فارسی سریال خارجی House of Cards  در سایت ام بی فیلم

House234

 

اما فصل سوم « خانه پوشالی » چند ایراد هم در مقایسه با دو فصل قبلی داشت و آن هم وجود شعارزدگی در چند بخش بود که از منطق داستان تا حدودی کم می کرد. به عنوان مثال برخورد کلیر با ماجرای دردسرآفرین مرگ زندانی آمریکایی در زندان های روسیه خارج از عرف دیپلماتیک است و کمتر دیده شده که در دنیای سیاست، کاخ سفید با چنین لحنی در دنیای سیاست سخنرانی به خود دیده باشد.

با اینحال فصل سوم خانه پوشالی » مثل دو فصل قبلی درخشان و جذاب است. شاید روند داستان همچنان کمی خشک باشد و گسترش داستان براساس دیالوگ میان طرفین شکل بگیرد اما نمی توان منکر این شد که فیلمنامه « خانه پوشالی » یکی از بهترین فیلمنامه های تاریخ سریال های تلویزیونی به شمار می رود که سرشار از جزئیات است و برای جذب مخاطبش، از نیرنگ استفاده نمی کند. « خانه پوشالی » به خوبی توانسته در سه فصلی که از پخش آن گذشته ، دنیای سیاست را به همان میزان که ناامن و دروغگوست به مخاطبش معرفی کند.

تماشای این دنیای سیاسی در فصل چهارم می تواند آبستن اتفاقات به مراتب جذاب تری باشد.

 

نقد فارسی سریال خارجی House of Cards  در سایت ام بی فیلم

9d80db04b16e51

 


منبع : moviemag.ir

این مطلب تنها در ام بی فیلم باز نشر شده و ام بی فیلم هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آن نخواهد داشت

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز