به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.

 

ساماندهی

خانه » نشانه های سرطان دهانه رحم

نشانه های سرطان دهانه رحم

نشانه های سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم به عنوان قاتلی خاموش در میان زنان شناخته می شود. این بیماری تا زمانی که به مراحل پایانی خود نرسیده ممکن است هیچ نشانه و علامت خاصی نداشته باشد. از این رو، تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم می تواند دشوار بوده و شرایط درمان را پیچیده سازد.

علائم و نشانه های سرطان رحم

خونریزی یا لکه بینی
خونریزی بی دلیل می تواند نشانه ای از سرطان دهانه رحم باشد. علائم سرطان دهانه رحم مبهم هستند و ممکن است دلایل دیگری موجب بروز آنها شده باشند، اما خونریزی بین دوره های قاعدگی، پس از رابطه جنسی، یا پس از یائسگی می تواند نشانه ای از سرطان دهانه رحم باشد.

این شامل خونریزی قاعدگی شدیدتر از حد معمول، خونریزی پس از یک آزمایش لگن، خونریزی پس از دوش گرفتن، یا دوره های قاعدگی طولانی‌تر از حد معمول نیز می شود.

ترشحات بدبو
دلایل مختلفی در پس ترشحات واژنی قرار دارند، اما مواجهه با ترشحات آبکی و بدبو ممکن است نشانه ای نگران کننده باشد. در شرایطی که ترشحات شفاف تا شیری رنگ و چسبناک واژن کاملا طبیعی محسوب می شوند، ترشحات بدبو می توانند نشانه ای از عفونت باشند. البته مواجهه با این شرایط بسیار رایج است و نباید در ابتدا موجب ترس و نگرانی شما از بروز مساله ای جدی شود.

لگن درد پایدار
احساس درد در قسمت کمر و لگن می تواند با مشکلاتی در اندام های تولیدمثلی که دهانه رحم نیز را در بر می گیرند، مرتبط باشد. لگن درد پایدار شرایطی است که نباید نادیده گرفته شود. اگر درد نزدیک به آپاندیس احساس شود، این می تواند به معنای آن باشد که سرطان در مرحله پایانی خود قرار دارد. بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

درد هنگام رابطه جنسی
رشد تومور در بافت دهانه رحم موجب احساس درد هنگام رابطه جنسی برای زنانی می شود که در مرحله پیشرفته سرطان دهانه رحم قرار دارند. درد یا خونریزی هنگام رابطه جنسی می تواند در نتیجه شرایطی غیر جدی نیز شکل بگیرد. این می تواند نشانه ای از التهاب دهانه رحم، یک عفونت واژنی یا پولیپ دهانه رحم باشد که همگی شرایطی غیر جدی بوده و نگران کننده نیستند.

نتایج غیر طبیعی آزمایش پاپ اسمیر
اگر با نتایج غیر طبیعی آزمایش پاپ اسمیر مواجه هستید، نباید بلافاصله نگران ابتلا به سرطان دهانه رحم شوید. پزشک نتایج را بررسی کرده تا نوع ناهنجاری را کشف کند. تمام ناهنجاری های سلولی در دهانه رحم به سرطان اشاره ندارند. گاهی اوقات پزشک ممکن است آزمایش بیشتر برای تایید نتایج را تجویز کند.

از دست دادن اشتها یا کاهش وزن بی دلیل
همانند بسیاری دیگر از انواع سرطان، بی اشتهایی یا کاهش وزن بی دلیل می تواند نشانه ای نگران کننده باشد. این نشانه به خودی خود به معنای سرطان دهانه رحم نیست، اگر افزون بر بی اشتهایی یا کاهش وزن طیف گسترده ای از نشانه های هشدار دهنده دیگر را تجربه می کنید. برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.

خستگی شدید
خستگی شرایطی شایع است که شکل گرفته و از بین می رود و به تنهایی نباید به عنوان نشانگری برای سرطان دهانه رحم مد نظر قرار بگیرد. با این وجود، اگر علائم هشدار دهنده دیگر را به همراه خستگی شدید تجربه می کنید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه است.

تورم یا درد در پا
احساس درد یا تورم در پا نشانه ای از سرطان دهانه رحم است، اگرچه ممکن است تا مراحل پایانی بیماری پدیدار نشود. سرطان دهانه رحم می تواند به غدد لنفاوی در ناحیه بین استخوان های کفل گسترش یابد. سلول های سرطانی می توانند موجب توقف تخلیه مایع لنفاوی شوند. این شرایط می تواند به بروز تورم در پاها به واسطه انباشت مایع منجر شود.

ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی
این بیشتر یک عامل خطرآفرین برای سرطان دهانه رحم محسوب می شود تا این که یک علامت باشد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان دهانه رحم بیشتر در زنانی رخ می دهد که به ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) مبتلا هستند. ویروس پاپیلوم انسانی یک عفونت قابل انتقال از طریق رابطه جنسی است که تولید دو پروتئین E6 و E7 را در پی داشته و آنها برخی ژن های سرکوب کننده تومور را غیر فعال کرده و اجازه رشد بیش از حد و بروز جهش را به سلول های دیواره دهانه رحم می دهند که می تواند به سرطان منجر شود.

ابتلا به اچ‌آی‌وی یا ایدز
یکی دیگر از عوامل خطرآفرین برای سرطان دهانه رحم ابتلا به اچ‌آی‌وی است. زنان مبتلا به اچ‌آی‌وی هرچه بیشتر مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند زیرا از سیستم ایمنی آسیب پذیرتری برخوردار هستند. ضعف سیستم ایمنی ابتلا به بیماری را تسهیل می کند. نتایج یک پژوهش نشان داد که زنان مبتلا به اچ‌آی‌وی پنج برابر احتمال بیشتری دارد به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند.

منبع:نشانه های سرطان دهانه رحم

نشانه های سرطان دهانه رحم

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز