به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.

 

ساماندهی

خانه » نحوه دریافت کارت اهدای عضو

نحوه دریافت کارت اهدای عضو

چگونگی دریافت کارت اهدای عضو

سی و یک اردیبهشت هر سال، روز اهدا زندگی نام گذاری شده است. اهدا زندگی، هم با اهدا خون انجام می شود و هم با اهدا عضو. برای آنکه عضو شما پس از مرگ، امکان پیوند به دیگران را داشته باشد، می بایست کارت اهدا اعضا داشته و اطلاعات شما در سامانه ehda.ir درج شده باشد. سالانه ۹ هزار مرگ مغزی در کشور به وقوع می پیوندد که طبق اعلام مسئولان، حدود ۷۰ درصد خانواده این افراد نسبت به پیوند اعضای عزیزانشان به دیگر هموطنان، موافقت می کنند. اقدام حسنه پیوند عضو هر بیمار مرگ مغزی، می تواند جان ۸ تن از هموطنان را نجات دهد. در ایران، سالانه بیش از ۴۵ هزار پیوند کلیه انجام می شود که رکوردی قابل ملاحظه در جهان به شمار می رود. رییس کمیسیون بهداشت مجلس سال ۹۶ گفته بود که ۴ میلیون شهروند ایران، کارت اهدا عضو دریافت کرده اند و روند مشارکت در این طرح در میان هموطنان افزایش یافته است.

نحوه دریافت کارت اهدای عضو

نحوه دریافت کارت اهدای عضو

با این حال، تنها ۵ درصد جامعه ایرانی، نسبت به دریافت کارت اهدا عضو اقدام کرده اند و به نظر می رسد با فرهنگ سازی بهتر و گسترده تر و اطلاع رسانی مسئولان و چهره ها، نسبت به اهمیت این موضوع، شاهد روند فزاینده تر علاقمندان هموطنان نسبت به دریافت کارت اهدا عضو باشیم. حدود ۲۵ هزار نفر از هموطنان در نوبت دریافت عضو هستند و این رقم، سالانه میلیارد ها تومان به اقتصاد صنعت بهداشت و سلامت کشور آسیب می زند. سالانه هزاران نفر در کشور متاسفانه به دلیل تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهند و می توان با مدیریت بهینه، نسبت به اهدا عضو آنان به نیازمندان در ۳۱ استان کشور اقدام کرد.

سالانه هفت هزار نفر به پیوند کلیه نیاز دارند که درصد کمی از آنها موفق به دریافت کلیه می شوند و می بایست از سیستم های دیالیز استفاده کننده که هزینه زیادی به کشور تحمیل می کند. در حالی که سالانه هزاران نفر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و با رضایت خانواده آنها، میتوان بخشی از آمال بیماران نیازمند را مرتفع کرد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به لزوم افزایش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی گفته بود که سالانه ۱۶ درصد بیماران دیالزی کشور به دلیل عدم دریافت عضو جان خود را از دست ‌می‌دهند. سالانه ۱۶ هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور رخ می‌دهد . از مجموع پنج تا هشت هزار مرگ مغزی که در کشور اتفاق می‌افتد، بیش از نیمی از آن‌ها قابل اهدا هستند، اما سالانه حدود هزار مورد اهدا در کشور انجام می‌شود .

آمار رضایت از اهدای عضو در ایران هفتاد درصد است و در بسیاری از مواقع خانواده‌ها به اهدای عضو فرد رضایت نمی‌دهند و فرآیند رضایت گرفتن از آن‌ها گاهی به بیش از چهار روز طول می‌کشد در نتیجه وقت طلایی برای پیوند عضو اعضای حیاتی از بین می‌رود.

منبع:نحوه دریافت کارت اهدای عضو

نحوه دریافت کارت اهدای عضو

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز