به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » معرفی گل میمون

معرفی گل میمون

معرفی گل میمون

معرفی گل میمون

گل میمون گیاهی است از نوع گیاهان بومی دائمی ولی اغلب جزو یکساله مورد استفاده قرار می گیرد.

گل میمون

نام علمی:

antirrhinum.
scrophulariacees

گل میمون دارای یک کاسبرگ پنج قسمتی، یک جام نا منظم، با یک لوله بزرگ که به طور اریب دار گشاد شده و یک شبه کیسه که در انتها آماس کرده و به شکل دهان شده است بدین جهت آن را دهان گرگ نیز می نامند چهار پرچم که دو تا بلند و دو تا کوتاه است، یک کپسول دو حفره ای. ساقه های گل میمون به صورت تکی یا چند شاخه ای و به رنگ سبز تیره می باشد. شکل برگها کشیده یا نیزه ای می باشد. این گل دارای اسپس های زیادی است.
یکی از اسپس های آن a. majus می باشد که گیاهی یکساله و دائمی است. گلهای آن به رنگ مختلف زرد، قرمز و سفید بوده و گاهی نیز ابلق و دو رنگ می باشد. ارتفاع نبات در واریته های پا کوتاه ۱۰-۱۵ سانتیمتر و در واریته های پا متوسط ۴۰ سانتیمتر و در واریته های پا بلند ۶۰-۷۰ سانتیمتر می باشد. واریته های تتراپلوئید نیز در سالهای اخیر بدست آمده که گلهای آن فوق العاده درشت و زینتی است و بلندی آن نیز ۵۰-۶۰ سانتیمتر می باشد.
به طور کلی رنگ گلهای میمون متفاوت و دارای رنگ سفید ساده، صورتی، پوست پیازی، زرد، کرم، بنفش یا از گلهای مخلوط به صورت راه راه یا دارای لکه هائی است.

نحوه کاشت و ازدیاد گل میمون:

آسانترین طرز ازدیاد گل میمون به وسیله بذر می باشد. وآن را در دو موقع می توان کاشت یکی در فروردین ماه که آن را همانند نباتات یکساله و در خزانه هوای آزاد می کارند.
فواصل خطوط کشت بذر در خزانه ۱۰ سانتیمتر خواهد بود که پس از رشد و نمو نباتات در خزانه، اوایل تابستان آنها را از خزانه بیرون آورده و به فاصله ۳۰ سانتیمتر از هم در محل اصلی نشاء می نمایند. در این صورت این گیاهان در اوایل پاییز گل خواهند داد. چنانکه بذر در شهریور ماه و اوایل پائیز همانند بالا در خزانه کشت کردند و در اوایل فروردین نشاءها را به محل اصلی منتقل و نشاء نمایند، در اوایل تابستان به گل خواهند رفت و گلهای بهتر و درشت تری تولید خواهد کرد.

طریقه دیگر ازدیاد گل میمون تقسیم بوته می باشد. مناسب ترین زمان جهت این نوع ازدیاد پائیز و یا اواخر زمستان می باشد. بعلت اینکه میزان گلدهی گل میمون زیاد می باشد که این عمل به واسطه قطع شاخه های پیر و ایجاد ساقه جدید است که بلافاصله و مرتبا” گل تولید می کند. به این علت گل میمون برای گلکاری و زینت فضاهای سبز پارکها، ویلاها و حاشیه های گلکاری کاربرد زیادی دارد.

خاک:
این گیاه در زمین خشک و خاک آهکی و حتی روی سنگ چین ها و دیواره ها سبز می شود. به همین دلیل می توان از آن برای تزئین سنگ چین های باغات ییلاقی استفاده کرد. در خاک معمولی و قوی باغچه با آب کافی رشد خوبی کرده و کود نیاز ندارد و در مکانهای آفتابی تا حدودی سایه آفتاب کشت می گردد.

کاربرد:
انواع پا کوتاه آن جهت ایجاد فرش گل در داخل چمن کاریها و حاشیه ها و نوع پابلند آن بیشتر در ضمن اینکه در حاشیه های کنار دیوار کاشته می شود از گلهای آن نیز بعنوان گل برید همراه با گلهای بریده دیکر زیبائی خاصی ایجاد می نماید. ضمنا” انواع پاکوتاه آن جهت کاشت در گلدان و باکس های گل و استفاده آنها برای تزئین نمای ساختمانها در مکانهای آفتابی مورد استفاده قرار می گیرد. ضمنا” این گیاه مکمل خوبی برای گیاهان مواج گل ظریف نظیر ژیپسوفیل یا مارگریت سفید می باشد.

منبع:معرفی گل میمون

معرفی گل میمون

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز