به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » معرفی درخت اکالیپتوس

معرفی درخت اکالیپتوس

معرفی درخت اکالیپتوس

درخت اوکالیپتوس از درختان عظیم و سریع الرشد اقیانوسیه است، ولی به نقاط مختلف عالم انتشار یافته و جنگل‌های وسیعی از آنرا در هند و مراکش ایجاد نموده اند. درختان اکالیپتوس در شمار گونه‌های جنگلی سریع الرشد محسوب می‌شوند

نام اکالیپتوس

نام علمی EUCALYPTUS GRANDIS
نام‌های دیگر flooded gum، Scrub Gum
بومی منطقه اقیانوسیه به ویژه استرالیا
خانواده MYRTACEAE – مورد

درخت اوکالیپتوس از درختان عظیم و سریع الرشد اقیانوسیه است، ولی به نقاط مختلف عالم انتشار یافته و جنگل‌های وسیعی از آنرا در هند و مراکش ایجاد نموده اند. درختان اکالیپتوس در شمار گونه‌های جنگلی سریع الرشد محسوب می‌شوند

اکالیپتوس‌ها به صورت گسترده در نواحی گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل دنیا کشت شدند، به نحوی که تا سال ۲۰۰۰ میلادی مساحتی بالغ بر بیش از ۱۰ میلیون هکتار از سطح زمین را پوشاندند.

گیاهشناسی

اکالیپتوس درختی بلند یا پوستی صاف، زبر یا فلس مانند است. رنگ پوست آن خاکستری تا خاکستری مایل به قهوه‌ای است. ارتفاع این گیاه در مرحله بلوغ به ۵۰ تا ۸۰ متر نیز می‌رسد. بیشتر در مناطق ساحلی و نیمه گرمسیری می‌روید.

اکالیپتوس درختی بلند با عادت رشد مستقیم است. برگ‌های این گیاه نیزه‌ای شکل تا نیزه‌ای پهن، به رنگ سبز تیره و شفاف است. طول برگ‌ها ۱۰ تا ۱۶ سانتی متر و عرض آن‌ها ۲ تا ۳ سانتی متر است.

گل‌های سفید رنگی این گیاه در اواسط پاییز تا اواخر زمستان (از آپریل تا آگست) ظاهر می‌شوند. گل‌ها بسیار کوچک و دارای ۵ تا ۸ میلی متر طول و ۴ تا ۷ میلی متر عرض می‌باشند.

نیازها:

گونه‌های اکالیپتوس بیشتر در زمین‌های باتلاقی و مرداب‌ها و بر حسب نوع گونه اکالیپتوس در آب و هوای نیمه خشک و نیمه مرطوب، خاک نسبتاً آهکی و ماسه‌ای بهتر رشد می‌نماید.

فواید اکالیپتوس:

اکالیپتوس شهرت زیادی برای مقابله با سرماخوردگی و سینوزیت دارد. به خاطر اینکه این گیاه دارای خواص ضد ویروسی و ضدباکتریایی می‌باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این گیاه همچنین تسکین دهنده عفونت‌های ادراری، کاهنده استرس و اضطراب، تصویه کننده هوا (خاصیت ضد میکروبی)، دفع کننده حشرات، درمان کننده شوره سر، درمان کننده سرفه و برونشیت، تسکین دهنده درد مفاصل و … است.

تکثیر:

تکثیر اکالیپتوس از طریق بذر و اندام‌های رویشی (قلمه و پیوند زدن) انجام می‌گیرد.

الف) تکثیر از طریق بذر: برای این کار پس از بدست آوردن بذر مناسب که معمولاً یکی از کار‌های اساسی در امر بذرگیری از درخت اکالیپتوس، شناخت درخت مادر می‌باشد. سپس آنرا در زمینی می‌کارند که دارای خاک نرم و نسبتاً مرطوب همراه با نور باشد.

ب) تکثیر به وسیله اندام‌های رویشی: ازدیاد از طریق اندام‌های رویشی اهمیت خاصی در توسعه و انتشار پایه‌های مرغوب دارد. بدین وسیله می‌توان صفاتی با کیفیتی خاص را که در بعضی پایه‌ها ایجاد شده حفظ نمود و توسعه داد لیکن ازدیاد رویشی در اکالیپتوس بسیار مشکل است.

منبع:معرفی درخت اکالیپتوس

معرفی درخت اکالیپتوس

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز