به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.

 

ساماندهی

خانه » معرفی باغ شاهزاده کرمان

معرفی باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان کرمان.استان کرمان و شهر کرمان یکی از شهرهای کهن و قدیمی ایران میباشد که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی میباشد.یکی از بهترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری کرمان باغ شاهزاده این شهر میباشد.باغی سرسبز و فوق العاده در دل شهر کویری کرمان.اگر به شهر کرمان سفر میکنید حتما از این جاذبه فوق العاده دیدن نمایید و لذت ببرید.این باغ و بنای تاریخی داخل باغ به قدری میتواند برای شما جالب و شگفت انگیز باشد که ساعتها میتوانید از بودن در این مکان لذت ببرید.در این مطلب جدید سایت آرامش سفر قصد داریم سفری داشته باشیم به باغ شاهزاده کرمان و این باغ را معرفی کنیم همراه ما در ادامه مطلب باشید.

معرفی باغ شاهزاده کرمان

معرفی باغ شاهزاده کرمان

آشنایی با باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان بزرگترین باغ ایرانی میباشد که به دستور محمد حسن خان، سردار ایروانی حاکم وقت کرمان در سال ۱۲۷۶ احداث شد و در شهر ماهان نزدیک کرمان قرار دارد.این باغ فوق العاده در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و همین امر سبب شده تا گردشگران خارجی زیادی برای بازدید از این باغ وارد این شهر شوند. این باغ در میانه ی راه کرمان به بم و در مسیر جاده ی کهن ابریشم قرار دارد.باغ شاهزاده به باغ شازده هم نیز مشهور میباشد.
باغی در دل کویر
یکی از مواردی که برای همه مردم جالب و خاص میباشد حضور این باغ سرسبز در دل کویر است.جایی که چیزی از آفتاب سوزان کرمان در امان نیست اما باغی سرسبز با درختانی زیبا ایجاد شده و سالیان سال است که بدون هیچ مشکلی پابرجا باقی مانده است.بخش جالب دیگر این باغ ورودی آن میباشد که از جلو کاخ تا ورودی در وسط راه مسیری برای جریان آب قرار داد که زیبایی خاصی به این باغ بخشیده است.این آب از قنات و رودخانه تیگران سرچشمه میگیرد.

معماری باغ شاهزاده کرمان

اگر قرار باشد از معماری صحبت کنیم باید تمامی باغ را خود یک معماری دانست.زیرا به قدری روی بخش های این باغ مهندسی شده است که میتوانیم از تمامی بخش های آن نهایت لذت را ببریم.یکی از بخش های جالب در این معمار نوع آب رسانی میباشد که در مسیری شب دارد از فواره های زیبا استفاده شده است.این آب به نوعی دارد نقش آبیاری گیاهان و درختان را هم انجام میدهد.

وسعت باغ شاهزاده ۷۵۰۰ متر مربع میباشد.به نوعی این باغ طراحی شده است که شما از بدو ورود به باغ شما جذب زیبایی میشوید و شاید همین امر باعث شود نتوانید به خوبی تمامی بخش هارا تماشا کنید و فقط به فکر گرفتن تصاویر زیبا و خاطره انگیز باشید.این باغ که در دوره قاجار ساخته شده است مکانی برای شکارگاه و سکونت درباریان شاه بود.این بنا تماما از آجر و ملات ساخته شده است و معماری تمام ایرانی را داراست.باغ شازاده دارای بخش های متنوعی میباشد که شامل بخش های : « سردخانه ، بالا خانه ، حمام ، خانه زعیم باشی میباشد.این باغ دارای رستوران نیز است.
باغ شاهزاده در حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و ۳۵ کیلومتری مرکز کرمان قرار دارد. برای رسیدن به این شاهکار معماری باید وارد جاده‌ی کرمان-بم شوید و با طی ۲۵ کیلومتر به آن برسید.

منبع:معرفی باغ شاهزاده کرمان

معرفی باغ شاهزاده کرمان

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز