به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.

 

ساماندهی

خانه » معرفی آبشار آلاشور

معرفی آبشار آلاشور

سفری به آبشار الاشور

معرفی آبشار آلاشور

معرفی آبشار آلاشور

آبشار الاشور روستاي نجارده مازندران مربوط به دوره كرتاسه تا كوارترنري و ۳ اثر درياچه چورت، درخت چنار كهنسال روستاي كينج با قدمت ۷۰۰ تا ۷۵۰ سال و درخت كهنسال حسينيه روستاي اسبو‌كلا با قدمت ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال در استان مازندران در فهرست آثار ملي طبيعي ايران به‌ثبت رسيده.

آبشار الاشور روستاي نجارده واقع در ۷ كيلومتري شرق نوشهر از جمله آثار طبيعي بكر استان مازندران است. اين آبشار با ۳۲ متر ارتفاع در حوزه جنگل‌هاي هيركاني واقع شده و به دليل قرار‌گيري در شيب تند شيوا‌دره كه به دره مور معروف است تنها با تجهيزات كوهنوردي قابل دسترسي است.

اين آبشار و منطقه قرار‌گيري آن،‌ دارای ‌گونه‌هاي ارزشمند‌ گياهي و جانوري بوده و در حوزه استحفاظي دانشكده منابع طبيعي دانشگاه تهران است؛ به همين دليل و نبود دسترسي آسان، اين حوزه از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي مصون مانده و يكپارچگي آن حفظ شده است. براي دسترسي به آبشار مي‌توان از روستاي نجارده وارد جاده خاكي جنگلي شد و پس از ۲۰ کیلومتر پياده‌روي در جهت جنوب به دره آبشار رسيد. همچنين از سمت روستاي توسكا‌پوشكا مي‌توان مستقيم وارد دره شد و مسير را تا آبشار ادامه داد. اين دره از توسكا‌پوشكا در قلب جنگل‌هاي نوشهر (متعلق به دانشكده منابع طبيعي نوشهر) شروع مي‌شود. نيمه نخست اين دره (۱۶ آبشار نخست) در ماه‌هاي گرم سال آب ندارد و نسبت به نيمه‌دوم دره شيب كمتري دارد. از جنگل‌هاي كجور رودخانه‌اي به همين نام سرچشمه مي‌گيرد كه پس از دريافت شعبه‌هاي مختلف، در نهايت از قسمت شرق پارك سي‌سنگان (روستاي ملاكلا) به درياي مازندران مي‌ريزد. در اين دره ۲۱ آبشار وجود دارد كه معروف‌ترين آبشار، آبشار نجارده است. لازم به ذكر است در صورت فرود از آبشار نجارده تا روستاي خيرود‌كنار امكان خروج از دره وجود ندارد و بايد مسير را تا انتهاي دره طي كرد. روستاي نجارده در فاصله ۷ كيلومتري شرق نوشهر در كنار ساحل دريا واقع شده است. نجارده روستايي از توابع شهرستان نوشهر و دهستان خيرودكنار است.

منبع:معرفی آبشار آلاشور

معرفی آبشار آلاشور

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز