به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » قرص پانکراتین چیست؟

قرص پانکراتین چیست؟

قرص پانکراتین چیست؟

پانکراتین (به انگلیسی: Pancreatin)
رده درمانی:جایگزینی آنزیمهای لوزالمعده

اشکال دارویی: قرص
موارد مصرف پانکراتین
پانکراتین به عنوان مکمل آنزیم‌های لوزالمعده برای هضم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، یعنی کمک به هضم غذا در اشخاص پیر، ناتوان یا مبتلا به سوءهاضمه به علت کم‌کاری پانکراس مانند التهاب لوزالمعده (پانکراتیت)، بیماری فیبروکیستیک لوزالمعده، برداشتن لوزالمعده و انسداد مجرا به علت سرطان لوزالمعده استفاده می‌شود.همچنین این دارو در درمان استئاتوره (مدفوع چرب) ناشی از برداشتن تمام یا قسمتی از معده یا روده نیز استفاده می‌گردد.

پانکراس غده اي است که در حالت طبيعي آنزيم هايي جهت هضم غذا ترشح مي کند.اين دارو اصولا در بيماراني به کار مي رود که پانکراس آنها به درستي کار نمي کند.پانکراتين به عنوان مکمل آنزيم هاي لوزالمعده براي هضم چربي ها و کربوهيدرات ها ، يعني کمک به هضم غذا در اشخاص پير ، ناتوان يا مبتلا به سوءهاضمه به علت کم کاري پانکراس مانند التهاب لوزالمعده (پانکراتيت) ، بيماري فيبروکيستيک لوزالمعده، برداشتن لوزالمعده و انسداد مجرا به علت سرطان لوزالمعده استفاده مي شود.همچنين اين دارو در درمان استئاتوره (مدفوع چرب) ناشي از برداشتن تمام يا قسمتي از معده يا روده نيز استفاده مي گردد.

==========================================

موارد منع مصرف پانکراتین

حساسيت مفرط به دارو بيماراني که نسبت به پروتئين حيواني عدم تحمل نشان مي دهند، ممکن است اين دارو را نيز تحمل نکنند.
از آنجايي که اثر اين دارو با اسيد معده کاهش مي يابد، بايد آن را همراه با غذا يا بلافاصله بعد از آن با يک ليوان آب بخوريد تا بيشترين نتيجه را از دارو بگيريد.
قرص ها را به طور کامل ببلعيد و از جويدن آن ها خودداري کنيد.
از مصرف اين دارو با غذاها يا مايعات گرم خودداري نماييد، چرا که گرما، اثرات پانکراتين را کاهش مي دهد.
سعي کنيد مدتي که پانکراتين مصرف مي کنيد، به مقدار فراوان آب بنوشيد.
==========================================

برخی از موارد مورد استفاده قرص پانکراتین عبارتند از:

اختلالات ترشحی پانکراس
سیستیک فیبروزیس
سرطان پانکراس
نارسایی لوزالمعده
برخی بیماران دیابتیک
نفخ معده و روده
پانکراتین و چاقی

عوارض جانبی قرص پانکراتین انتریک کوتد چیست؟

هیچ قرص و دارویی را نمی توانید بیابید که عوارضی نداشته باشد. قرص پانکراتین انتریک کوتد نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. برخی از علایم و عوارضی که قرص پانکراتین می تواند موجب آن ها گردد عبارتند از:

اسهال
تهوع و استفراغ
سردرد
ناراحتی گوارشی
کرامپ عضلانی
این لیست به معنای آن نیست که هرکسی از این دارو استفاده می کند به این عوارض دچار می شود بلکه این عوارض نادرند و در صورت وقوع معمولا خود به خود بهبود می یابند. با این وجود در صورتی که این علایم برای شما بسیار آزاردهنده می باشند یا در شما تداوم یافت بایستی پزشک خود را در جریان مشکلتان قرار دهید. شما بایستی در نظر داشته باشید که پزشک شما این دارو را برای شما تجویز نموده است چون قضاوت وی این بوده است که شما از مصرف این دارو سود بیشتری را نسبت به عوارض آن می برید. با این حال اگر تصور می کنید که بدن شما پاسخ مناسبی به این دارو نمی دهد بایستی پزشک خود را از موضوع مطلع نمایید.

در صورت بوجود آمدن علایمی نظیر ناراحتی شنوایی، کاهش شنوایی، تهوع و استفراغ شدید، ناراحتی بینایی، تغییر رنگ پوست یا علایم پوستی نشانگر حساسیت دارویی حتما با پزشک خود تماس گرفته و راهنمایی وی را جویا گردید.گیجی، کاهش سطح هوشیاری، غش کردن و تجربه ناراحتی قلبی از علایمی است که حتما با مشاهده آن ها باید به اورژانس مراجعه نمایید.گرچه حساسیت دارویی شدید به قرص پانکراتین عارضه ای نادر است اما نباید به سادگی از کنار آن گذشت. بنابراین در صورت پدید آمدن هر یک از علایم حساسیت دارویی بایستی بلافاصله به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه نمایید. شایعتریان علایم حساسیت دارویی عبارت است از:

واکنش پوستی نظیر زدن جوش های ریز(راش پوستی)
تورم لب ها و صورت(آنژیوادم)
سرگیجه شدید
تنگی نفس
==========================================

تداخلات دارویی قرص پانکراتین انتریک کوتد چیست؟
تداخلات دارویی موضوع بسیار مهمی در دنیای پزشکی امروز می باشد. چراکه داروها یا حتی مواد غذایی می تواند میزان اثر داروی خورده شده را کاهش یا افزایش دهد. علت آن معمولا به اثرات کبدی و کلیوی آن ها باز می گردد. تصور کنید که دارویی از طریق کبدی متابولیزه و از بدن دفع می گردد. حال هر دارو یا غذایی که فعالیت کبد را افزایش دهد میزان ماندگاری دارو در بدن را کاهش و اثر آن را نیز می کاهد. برعکس هر دارویی که میزان فعالیت کبد رو بکاهد موجب تجمع دارو در بدن شده و به همین ترتیب عوارض آن را می افزاید.

بنابراین متوجه شده اید که این موضوع تا چه حد حائز اهمیت است. علت عدم توصیه به مصرف داروهای گیاهی به همراه داروهای تجویز شده توسط پزشکان نیز به همین علت باز می گردد. به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند تصمیم صحیح تری را در درمان آنها اتخاذ نماید.

==========================================

نکات مهم قرص پانکراتین انتریک کوتد انتریک کوتد چیست؟

به یاد داشته باشید که داشتن حساسیت دارویی به هر دارویی بسیار اهمیت دارد چراکه می تواند موجب به خطر افتادن جان افراد گردد. بنابراین افرادی که تجربه و سابقه حساسیت به پانکراتین یا هر داروی مشابه را در گذشته داشته اند باید موضوع را به پزشک خود اطلاع دهند. پزشک نیز با در نظر گرفتن بیماری نوع دیگری از دارو را برای درمان آن ها در نظر می گیرد.

این دارو دارویی است که به دو نوع کلیوی و کبدی از بدن پاکسازی و در حقیقت متابولیزه می گردد. بنابراین مصرف آن به افرادی که از بیماری های کبدی و کلیوی رنج می برند به هیچ وجه توصیه نمی شود.قبل از مصرف این دارو به شما توصیه می گردد تا پزشکتان را از سوابق پزشکی خود نظیر بیماری های کبدی، کلیوی، وجود بیماری های عضلانی نظیر میاستنی گراویس و غیره با خبر سازید.

==========================================

عوارض پانکراتین بارداری

قرص پانکراتین در بارداری و شیردهی

مصرف این دارو در بارداری و حاملگی تنها زمانی مجاز است که پزشک شما این دارو را برای شما تجویز نموده است. همچنین پانکراتین می تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل گردد لذا به مادرانی که قصد مصرف پانکراتین را در دوران شیردهی دارند توصیه می گردد تا در این زمینه با پزشک خود مشورت نمایند.

==========================================

پانکراتین برای چه بیماری است؟

قرص و داروی پانکراتین چیست برای چیست نحوه استفاده و طریقه مصرف آن چیست پانکراتین در بارداری و شیردهی مقدار مصرف آن چقدر است پانکراتین انتریک کوتد موارد استفاده و مکانیسم اثر آن چقدر است آنزیم پانکراتین برای چه بیماری ای است عوارض و عوارض جانبی آن در بارداری چیست خواص و تداخلات دارویی پانکراتین چیست خواض قرص و کاربرد و فواید پانکراتین چیست میزان مصرف زمان مصرف مقدار مصرف پانکراتین در بارداری چاقی تداخلات دارویی

اشكال دارویی:

Tablet, Delayed Release : Amylase 6500fipu + Lipase 8000 fipu+ protease 450 fipu
Capsule (Pancreatin Forte) : Amylase 25000 fipu+ Lipase 36000 fipu+ protease 2000 fipu

اطلاعات دیگر:

طبقه‌بندی فارماكولوژیك: آنزیم لوزالمعده.
طبقه‌بندی درمانی: هضم كننده.
طبقه‌بندی مصرف در بارداری: رده C
نام‌های تجاری: Creon

عوارض جانبی

دستگاه گوارش: تهوع، ‌اسهال، كرامپهای معده.
سایر عوارض: واكنش آلرژیك.
مسمومیت و درمان
تظاهرات بالینی: افزایش اسید اوریك خون و ادرار، اسهال و ناراحتی گذرای دستگاه گوارش.

منبع:قرص پانکراتین چیست؟

قرص پانکراتین چیست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز