به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » قرص سیتالوپرام چیست؟

قرص سیتالوپرام چیست؟

قرص سیتالوپرام چیست؟

سیتالوپرام (Citalopram) یکی از داروهای مقابله با افسردگی می‌باشد که با بالا بردن میزان ترشح سروتونین (ماده‌ای که به مغز برای حفظ تعادل کمک می‌دهد)، معمولا به عنوان دارویی برای بهبود مشکلات و بیماری‌‌های روحی و روانی مانند افسردگی تجویز می‌شود. این دارو احتمال بهبودی شرایط روحی و زندگی شخص را بالا می‌برد. اثرگذاری این دارو بر مشکلاتی نظیر استرس و اضطراب، فوبیا و ترس از اجتماع و وسواس نیز هست. برای مصرف این دارو می‌بایست به این مسئله که روش قطع کردن و کنار گذاشتن آن چگونه خواهد بود توجه کرد چون‌که این دارو بر ریتم و نوع ترشحات شیمیایی توسط مغز تاثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد لذا قطع غیر اصولی آن خطرات بسیار جدی را به دنبال دارد.

آشنایی با انواع مختلف سیتالوپرام

این دارو در ۲ حالت وجود دارد:

قرص‌های خط‌ دار صورتی رنگ در دوزهای ۱۰ و ۲۰ میلی گرم
محلول خوراکی

موارد مصرف سیتالوپرام چیست؟

همانطور که گفته شد این داروی معمولا برای بهبودی و درمان افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر موارد مصرف آن می‌شود به درمان مشکلات قبل از قاعدگی، درمان گرگرفتگی پس از یائسگی، اختلالات ترس، وسواس، استرس‌ها و ترس‌های پس از سانحه،مشکلات پرخوری و بی اشتهایی عصبی و مشکلاتی از این قبیل می‌باشد.

تداخل‌های دارویی سیتالوپرام
در مصرف داروهای مختلف امکان ازدیاد اثر و یا کاهش اثر یکدیگر وجود دارد. این مسئله در مصرف این قرص به این صورت است که در صورتی که تاثیرگذاری آن کاهش یابد امکان بهبود اختلالات روحی را از دست می‌دهد و در صورتی که افزایش یابد عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. پس با توجه به اهمیت این مساله، در صورت هرگونه تغییر در رویه خوردن داروها و یا اضافه شدن دارو‌های شیمیایی و گیاهی می‌بایست با پزشک خود مشورت لازم را برای تنظیم دوز مصرفی آن انجام داد.

ترکیب شدن داروهای مهار کننده سروتونین مانند سیتالوپرام با داروهای اکسیداز تک آمین از جمله:

سیلیجیلین
فنلزین
ترانیل سیپرومین
ایزوکاربوکسازید
تریپتوفان
مسبب ایجاد مشکلاتی مثل سرگیجه، ایجاد لرزش در بدن، اختلال بیش فعالی و بالا رفتن فشار خون می‌شود. پس دقت داشته باشید که در صورت ایجاد تغییر در روش درمان و داروها باید بین قطع کردن مصرف یک دارو و شروع مصرف دارویی دیگر ۱۴ روز فاصله وجود داشته باشد. مصرف این قرص به همراه مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی باعث ایجاد خون‌ریزی در ناحیه فوقانی دستگاه گوارش می‌شود.

عوارض مصرف سیتالوپرام چیست؟
حتما به این مسئله توجه کنید که بروز این علایم معمولا به صورت کم و خفیف بوده و و پس ار مدتی از بین می‌رود.اما هنگامی که این علایم شدید شود یا به صورت مداوم ادامه پیدا کند و قطع نشود حتما باید به پزشک مراجعه شود. معمولا عوارض مصرف این دارو شامل موارد زیر می‌باشد:

لرزش بدن
احساس خواب آلودگی و مشکلات خواب
خشک شدن دهان
حالت تهوع
گیجی سر
تار شدن دید
عرق کردن بدن بیشتر از حد معمول
احساس درد در شکم
افزایش بزاق دهان
ایجاد سینوزیت و آبریزش بینی
تب کردن
اسهال
کاهش اشتها
پایین آمدن فشار خون
کاهش میل جنسی
در صورتی که علایم زیر را بعد از مصرف سیتالوپرام مشاهده کردید حتما با اورژانس تماس بگیرید:

احساس تنگ شدن نفس
ایجاد مشکل در بلعیدن غذا
تورم دهان و صورت
ایجاد خارش شدید روی پوست
وجود مشکل در حرکات بدن
افزایش ادرار به صورت بیش از حد
ایجاد تشنج
گرفتگی و سفتی شدید عضلات
تغییر در ریتم ضربان قلب
غش کردن و اختلال در سطح هوشیاری
احساس تغییر در بینایی
مدفوع خونی رنگ و یا بسیار تیره
چنانچه چاره‌ای جز مصرف دارو ندارید بهتر است قبل از اینکه درباره عوارض مصرف آن نگران شوید با راهکارهای مقابله با آن‌ها آشنا شوید. با این کار می توانید تا حد زیادی از خطراتی که شما را تهدید می‌کند در امان باشید.

منبع:قرص سیتالوپرام چیست؟

قرص سیتالوپرام چیست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز