به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » علائم مصرف گل

علائم مصرف گل

علائم مصرف گل

علائم مصرف گل

گل یک مخدر جدید نیست، در واقع همان «ماری جوانا» است که فروشندگان مواد برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده‌ای انتخاب کرده اند تا جوان‌ها را به سمت این ماده بکشانند. سودجویان فکر می‌کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند تمایل مصرف کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می‌شود که متاسفانه در واقعیت هم همینطور است.

به گزارش تابناک، باید بدانیم ماده‌ای که در خارج از کشور به اسم ماری جوانا معروف است و در برخی کشور‌ها مصرف آن منعی ندارد چیزی نیست که اکنون مصرف کنندگان این ماده در کشور ما مصرف می‌کنند. این ماجرا درست مثل ماجرای کراک است که چند سال قبل به عنوان ماده مخدری معروف شد که از خارج به ایران آمده و نشئگی زیادی دارد و همین مسئله باعث شد که افراد زیادی به سمت آن هجوم بیاورند.
گل یا همان ماری جوانا یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌هایی است که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد. مخدری که ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری می‌دهد، باعث توهم می‌شود و….
براساس یک «شیوع شناسی» تعداد معتادان کشور به ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور رسیده است؛ این درحالیست که ماری جوآنا و مشتقات آن شامل گل، گرس، علف با ۱۱.۹ درصد، پس از تریاک دومین مواد مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور اعلام شده است.
بنابر اعتقاد روان‌پزشکان «گل» همان ماری‌جوانای تغییر یافته است که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه (cannabis) بدست می‌آید. ماری‌جوانا که امروزه با نام‌های گوناگون شناخته می‌شود، نوع طبی آن با نام «گل» وارد بازار ایران شده است. این گیاه با دارا بودن حداقل ۲۴ درصد ماده مخدر تتراهیدروکانابینول و مواد شیمیایی دارای اثرات اعتیادآور برای مصرف‌کننده است در حالیکه ماری‌جوانای معمولی (غیر طبی) که از برگ گیاه شاهدانه حاصل می‌شود، دارای کمتر از ۸ درصد ماده مخدر تتراهیدروکانابینول بوده لذا اثرات سوء مصرف نوع طبی آن را بدنبال ندارد.
هرچند گل در باور عمومی حتی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است، می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، چرا که به طور مستقیم بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خود جایگزین آن می‌شود؛ بنابراین با مصرف نکردن گل، فرد دچار اظطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و… می‌شود، با این حال گل در ایران آنقدر بازار پررونقی پیدا کرده که براساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد در کشور، دومین مواد مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر معرفی شد.

خیلی از جوانان واقعا نمی‌دانند که این مواد، مخدر است و نباید آن‌ها را استفاده کرد. یکی از دلایل مصرف بی رویه این ماده، ناآگاهی است. جوان‌های ما شنیده اند که ماری جوانا در کشور‌های دیگر مجاز است و حتی به عنوان دارو استفاده می‌شود، به همین دلیل با خودشان می‌گویند ما هم استفاده کنیم. حتی فکر می‌کنند وقتی کسی به آن‌ها هشدار می‌دهد، هشدارش کاملا اشتباه است و فقط قصد ترساندنشان را دارد.

وقتی یک نفر تحت تاثیر این ماده به شکل دیوانه وار رانندگی یا پرخاشگری می‌کند ممکن است دست به هر کاری بزند، کار‌هایی که باعث مرگ خودشان یا نزدیکانشان می‌شود.
درمان افراد معتاد به این ماده فقط زمانی صورت می‌گیرد که تحت نظر روانپزشک متبحر باشند، چون این ماده مستقیما روی مغز تاثیر می‌گذارد، برای ترک چنین موادی بهتر است فرد در کنار رفتن به کمپ، حتما از خدمات پزشکی و روانپزشکی هم کمک بگیرد.

گل در حالی دومین مخدر مصرفی در کشور اعلام و هشدار‌ها در این زمینه آغاز شده است که به نظر می‌رسد هنوز تحقیقات و بررسی‌های جامع در خصوص اثرات مصرف آن در بین مصرف کنندگان و نمود آن در جامعه صورت نگرفته و در این زمینه کارشناسان اتفاق نظر ندارند.

علائم و عوارض مصرف گل

برخی از شایع‌ترین عوارض ماده مخدر گل عبارتست از:

حرص و ولع مصرف
کاهش اشتها
مشکلات خواب
از دست دادن وزن
پرخاشگری و عصبانیت
تحریک پذیری
بی قراری
کابوس‌های شبانه

اثرات مصرف گل

– توهم ذهنی
– تغییر در درک رنگ و صدا
– افزایش اشتها
– سرخی چشمها

– گیجی و بی‌توجهی به اطراف
– تند شدن ضربان قلب و افزایش اضطراب
– احساس تشنگی، خشک شدن و کف کردن بزاق دهان
– آسیب حافظهٔ بلند مدت و حافظهٔ کوتاه مدت

البته آنچه در بالا قید شده است شامل عوارض کوتاه مدت مصرف این ماده مخدر است مصرف بلند مدت این ماده مخدر گل عوارض دیگری نیز به همراه دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
از دست رفتن حافظه
اختلالات یادگیری
نوسانات اخلاقی
کاهش میل جنسی

ترک مصرف ماده مخدر گل
تحقیقات نشان داده اند افراد کمی وجود دارند که به دنبال ترک این ماده مخدر هستند، اما در سال‌های اخیر روند درخواست درمان برای این ماده مخدر به شدت افزایش پیدا کرده است دکتر دیوید مک داول از دانشگاه کلمبیا که سال‌ها در خصوص مسایل مربوط به ترک این ماده مخدر تحقیق کرده معتقد است، روند درمان به این ماده مخدر در افرادی که بصورت هر روزه از آن استفاده می‌کنند بسیار دشوار است. نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه داشت این است که استفاده از این ماده مخدر در واقع دروازه اصلی ورود و استفاده از سایر مواد مخدر است. بسیاری از افراد که در حال استفاده از مواد مخدر بسیار وحشتناک مانند کراک و شیشه هستند و اعتیاد خود را از این ماده مخدر آغاز نموده اند. همانطور که پیشتر نیز گفته شد فرآیند ترک این ماده مخدر بیشتر بر مبنای روش‌های ذهنی قرار دارد بنابراین توصیه میشود چنانچه قصد کنار نهادن این ماده مخدر را دارید حتما از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید

منبع:علائم مصرف گل

علائم مصرف گل

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز