به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » طرز پخت خورشت کرفس

طرز پخت خورشت کرفس

طرز تهیه خورشت كرفس مرحله به مرحله

طرز پخت خورشت کرفس

مواد لازم برای تهیه خورشت كرفس

گوشت گوسفند ٢٠٠ گرم
كرفس شسته شده و خرد شده ٤٠٠ گرم
پياز داغ دو قاشق غذاخوري
نعنا، تره، جعفري ١٥٠ گرم
نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
آبغوره يك استكان كوچك
۴ لیوان آب برای پخت خورشت

طرز تهيه خورشت كرفس

گوشت را به اندازه های مناسب خرد کنید. كرفس خوب و جوان تهیه کنید و بعد از شستن به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد و در مقداري روغن تفت بدید تا كمي طلايي بشه. سپس كمي از برگهاي نازك كرفس و تره و جعفري و نعنا را ريز خرد كنيد و در باقيمانده روغن كه كرفس را سرخ كرديد سبزي ها را هم سرخ كنيد.
سپس يك عدد پياز درشت را خرد كرده در يك قابلمه سرخ كنيد. وقتي نيمه سرخ شد گوشت را به آن اضافه كنيد. من اينجا همه چيز رو آماده در فريزر داشتم و بخاطر همين اول گوشت را در مقداري روغن تفت دادم بعد پياز سرخ شده زردچوبه و كرفس سرخ شده وسبزي سرخ شده را با گوشت مقداري تفت دادم.
بعد مقداری آب داخل قابلمه میریزیم تا مواد خورشت كرفس پخته شود. بعد از جا افتادن و پختن گوشت، نمك و آبغوره را به خورشت اضافه ميكنيم و يه ده دقيقه ايي هم ميگذاريم تا خورشت كرفس مزه دار بشه. خورشت كرفس كه به روغن افتاد و جا افتاد در ظرف كشيده با برنج زعفراني سرو میکنیم.

طرز پخت خورشت کرفس

نكات تهیه خورش کرفس

بعضي از كرفس ها موقع خرد كردن نخ هايي دارند. اون نخ ها رو از بالاي كرفس بکشید تا خارج بشن موقع نوش جان كردن زير دندان سفت نباشد.
حتما از كرفسهایی که نازك و جوان هستند براي خورشت استفاده کنید. بعضي كرفسها سبز و سفت هستند كه مناسب خورش كرفس نميباشد.
اگر از گوشت گوسفند استفاده ميكنيد كرفس را بعد سرخ كردن به همراه گوشت اضافه کنید اما اگر از گوشت گوساله استفاده ميكنيد حتما يكساعتي بگذاريد از پخت گوشت و سبزي سرخ شده بگذره و بعد كرفس سرخ شده را به خورشت اضافه کنید تا كرفس ها له نشوند.

استفاده از کنگر و ریواس در خورشت کرفس

شما در اين خورشت ميتوانيد از كنگر و ريواس هم استفاده كنيد. كنگر را مانند كرفس به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد کمي تفت دهيد و با كرفس و گوشت و سبزي مخلوط كنید تا جا بيافتند و در ده دقیقه پایانی کار ريواس را هم شسته و به اندازه يك بند انگشت خرد كنيد (ولي سرخ نكنيد) و به خورشت اضافه كنيد. براي پخت ريواس پنج دقيقه كافيه انقدر ريواس لطيفه كه سريع آب ميشه و هيچ اثري ازش باقي نميمونه. پس در انتها به خورشت اضافه كنيد و از مقدار آبغوره با وجود ريواس كم كنيد زيرا ريواس خودش ترش هست و ترشی خورشت زیاد میشه. اين خورشت مخلوط كرفس كنگر و ريواس خيلي خوشمزه ميشه امتحان كنيد و لذت ببريد.
بعضي ها خورش كرفس را طوري ديگر درست ميكنند به اين ترتيب از گوشت، كرفس، رب و مقداري كم فقط از برگهاي كرفس تهيه ميكنند و چاشني اش را آب ليمو ميزنند در هر صورت و هر طور كه دوست داريد كرفس را نوش جان كنيد بسته به ذائقه و سليقه خودتون.

منبع:طرز پخت خورشت کرفس

طرز پخت خورشت کرفس

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز