به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.

 

ساماندهی

خانه » طرز تهیه شیرینی گل مینا

طرز تهیه شیرینی گل مینا

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مواد لازم شیرینی گل مینا

پودر قند : ۱۰۰ گرم
مارگارین و یا کره : ۲۰۰ گرم
رنده پوست لیمو ترش : یک قاشق چایخوری
پودرکاستارد : ۴ قاشق غذاخوری
آرد : ۲۰۵ تا ۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت ؛ ۱ قاشق غذاخوری
وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه شیرین گل مینا در منزل

برای پخت شیرینی مینا ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود سپس پودر قند و کره را در ظرف مناسبی بریزید و این مواد را با کمک همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود.

سپس وانیل و پوست لیمو ترش رنده شده را به مخلوط شکر اضافه کنید و زرده تخم مرغ را هم به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی را هم بزنید تا همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی گل مینا پودر کاستارد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط مواد شیرینی را کمی هم بزنید. بیکینگ پودر و نشاسته ذرت و آرد را سه بار الک کنید.

مخلوط این مواد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مایه شیرینی را با مخلوط آرد هم بزنید توجه داشته باشید که مخلوط آرد را باید به اندازه ای با مایه شیرینی ترکیب کنید که خمیر یکدستی از مخلوط این مواد ایجاد شود و علاوه بر این خمیر شیرینی به دست نچسبد اگر خمیر شیرینی به دست شما می چسبید باید میزان آرد بیشتری را به خمیر اضافه کنید.

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی گل مینا برای اینکه خمیر شیرینی در دو یا سه رنگ داشته باشید باید خمیر را به سه اندازه مساوی تقسیم کنید و هر کدام از خمیر های جدا شده را با پودر کاکائو و یا رنگ خوراکی مخلوط کنید سپس مقداری از خمیر شیرینی را بین دو کیسه نایلون قرار دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید و با کمک کاتر با شکل دلخواه خمیر شیرینی را قالب بزنید توجه داشته باشید که برای قسمت کوچک تر شیرینی باید با کاتر کوچک تر خمیر شیرینی را قالب بزنید سپس خمیر قالب زده کوچک را روی خمیر قالب زده بزرگتر قرار دهید.

در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی گل مینا خمیر های قالب زده شیرینی را در سینی فر بچینید و شیرینی را با کمک ترافل و یا مروارید به زیبایی تزیین کنید سپس قالب شیرینی را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از فر بیرون آورید.

بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند آن ها را به آرامی از قالب فر جدا کنید و شیرینی ها را در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

نکات طلایی در پخت شیرینی گل مینا

طرز تهیه شیرینی گل مینا

۱٫ در دستور پخت شیرینی گل مینا آرد را به صورت آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید و اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر شیرینی به دست نچسبد.
۲٫ در طرز تهیه شیرینی گل مینا می توانید به جای کره از مارگارین استفاده کرد که در این صورت شیرینی ها را می توانید به مدت طولانی تری نگه دارید.
۳٫ در طرز تهیه شیرینی مینا برای رنگ کردن خمیر شیرینی مقدار کمی از خمیر شیرینی را بردارید و نوک خلال دندان را به رنگ ژله ای دلخواه خود آغشته کنید سپس رنگ را با خمیر شیرینی مخلوط کنید و خمیر های رنگ شده را در کیسه فریزر قرار دهید تا در زمان قالب زدن خمیر ها خشک نشوند.
۴٫ گل های بزرگ و کوچک شیرینی گل مینا به راحتی به یکدیگر می چسبند.

منبع:طرز تهیه شیرینی گل مینا

طرز تهیه شیرینی گل مینا

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز