به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.

 

ساماندهی

خانه » طرز تهیه بامیه عربی

طرز تهیه بامیه عربی

مواد لازم بامیه عربی

شکر : ۱ قاشق مرباخوری
مایه خمیر : ۲ قاشق مرباخوری
آب ولرم : نصف پیمانه
آرد سفید : ۲ پیمانه
نمک : نصف قاشق مرباخوری
ماست : ۳ قاشق غذاخوری
آرد سنگک : ۱ پیمانه
کره ذوب شده : ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ : ۱ عدد
محلول زعفران : نصف قاشق مرباخوری
پودر پسته : برای تزیین
روغن مایع : به میزان لازم
پودر هل : نصف قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه عربی
آب : نصف پیمانه
شکر : ۱ پیمانه
آبلیمو : ۱ قاشق مرباخوری
محلول زعفران : به میزان لازم

طرز تهیه بامیه عربی

مراحل تهیه بامیه عربی

ابتدا مایه خمیر را به همراه آب ولرم و شکر در درون ظرف مناسبی حل کنید و سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۵ دقیقه ظرف را در گوشه ای قرار دهید تا خمیر به خوبی پف کند. در درون ظرف دیگری آرد و ماست و محلول زعفران و کره و پودر هل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و مایه خمیر پف کرده را بر روی مواد مخلوط شده بریزید و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید سپس دوباره روی ظرف خمیر را بپوشانید و ظرف را به مدت ۶۰ دقیقه در مکانی گرم قرار دهید تا به خوبی ور بیاید. بعد از مدت زمان ذکر شده تخم مرغ ها را به مایه بامیه اضافه کنید و دوباره مایه بامیه را هم بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه بامیه عربی در درون ظرف گودی روغن را بریزید تا داغ شود سپس با کمک قاشق مقداری از خمیر را در درون روغن بریزید تا به خوبی پف کند و طلایی شود و سپس بامیه های آماده شده را از درون روغن بیرون آورید و در درون شربت بامیه بیاندازید و تا بامیه های عربی به خوبی با شربت آغشته شوند.

برای تهیه شربت بامیه می توانید همه مواد شربت را در درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس قابلمه شربت را بدون هم زدن بر روی حرارت گاز قرار دهید تا بجوشد و به خوبی غلیظ شود.
بعد از آماده شدن بامیه عربی می توانید آن ها را در درون ظرف مناسبی قرار دهید و سپس روی بامیه ها را با کمک پودر پسته به زیبایی تزیین کنید.

نام دیگر شیرینی بامیه عربی شیرینی لقمه القاضی و یا عوامات است و این شیرینی برای سفره های افطاری و یا عصرانه و میان وعده در دیگر ماهای سال می تواند شیرینی مناسب و خوشمزه ای باشد. طرز تهیه بامیه عربی را در این مطلب مشاهده کردید که امیدواریم بعد از تهیه این شیرینی از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

منبع:طرز تهیه بامیه عربی

طرز تهیه بامیه عربی

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز