به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » معرفی فیلم » معرفی فیلم های سینمای کلاسیک » The African Queen » سینمای کلاسیک : ملکه آفریقا ( The African Queen )

سینمای کلاسیک : ملکه آفریقا ( The African Queen )

معرفی فیلم فیلمریقا از فیلم های کلاسیک خارجی

معرفی فیلم The African Queen از فیلم های کلاسیک خارجی

21KEH23

 

داستان فیلم ملکه آفریقا :

چارلی آلنات ( همفری بوگارت ) در آغاز جنگ جهانی اول، با قایقی فرسوده مایحتاج اولیه مردم را در چند دهکده آفریقایی به آنها می رساند. وی در یکی از ماموریت هایش با دختری به نام رز ( کاترین هیپبورن ) آشنا می شود و…

کارگردان :

جان هیوستون : متولد ۵ آگوست ۱۹۰۶٫ پدرش بازیگر و مادرش سر دبیر روزنامه هنگامی که او ۶ ساله بود طلاق گرفتند و او بیشتر وقت خود را در مدرسه شبانه روزی می گذراند. اما حضور در تور های نمایشی تابستانه پدرش باعث شد تا از همان کودکی با فضای تئاتر و سینما آشنا شود. بازیگر ، نویسنده و کارگردانی که پیش از ورود به دنیای سینما سابقه بوکسور آماتور ، خبرنگاری ، نویسندگی داستان های کوتاه و نقاشی را دارد. اما مسلما در هیچ کدام به اندازه سینما موفق نبوده و ۱۵ بار نامزدی اسکار و دریافت آن برای ۲ بار در فیلم «گنجینه های سیه رامادره» گواه این قضیه می باشد.

وی برای اولین بار در سال ۱۹۴۱ کارگردانی را با فیلم «شاهین مالت» تجربه کرد و ستاره ای به نام همفری بوگارت را معرفی کرد. یکی از نکات جالب در مورد خانواده هیوستون دریافت جایزه اسکار در سه نسل از خانواده می باشد خانواده هیوستون اولین خانواده بود و پس از آن خانواده کاپولا دومی خانوده که سه نسل از آن برنده اسکار شده اند. اما جالبتر از آن والتر هیوستون و آنجلیکا هیستون، پدر و دختر جان هر دو با کارگردانی وی موفق به دریافت اسکار شدند. حتی پسرش تونی هیوستون طی همکاری با پدر موفق به نامزدی اسکار برای نویسندگی فیلم «مرده» شده! علاوه بر خوانواده ، ۱۳ بازیگر دیگر طی همکاری با وی موفق به دریافت اسکار شده اند که از جمله آن ها می توان به همفری بوگارت و جک نیکلسون اشاره کرد.

جان هیوستون در ۲۸ آگوست ۱۹۸۷ در گذشت.

 

Hepburn bo456

 

بازیگران فیلم ملکه آفریقا :

کاترین هپبورن : کاترین هپبورن در سال ۱۹۰۷ در هارتفورد ایالت کانکتیکات آمریکا به دنیا آمد. او فرزند یک دکتر و طرفدار حقوق زنان بود که هردو آنها او را به آزادانه صحبت کردن و تلاش بدنی زیاد تشویق می کردند. کاترین از کودکی بیشتر شبیه پسرها بود تا دختر ها. او به شدت به برادرش «تام» وابستگی عاطفی داشت و هنگامی که در سن ۱۴ سالگی او را مرده پیدا کرد بسیار ویران شد. برادرش در حالی که داشت سعی می کرد که نوعی دار زدن را که پدرشان به آنها یاد داده بود را اجرا کند، به طور تصادفی خفه شد و مرد. تا سالها کاترین روز تولد برادرش یعنی ۸ نوامبر را به عنوان روز تولد خودش در نظر می گرفت. او در کنار دختر های هم سن و سال خودش بسیار خجالتی بود بنابراین بیشتر تحصیلش را در خانه انجام داد. او به کالج ماور برین رفت و در همانجا بود که تصمیم گرفت بازیگر شود. پس از فارغ التحصیلی او در نقش های کوچکی در برادوی مشغول بازیگری شد. اولین فیلم مهمی که در آن بازی کرد فیلم «شوهر جنگجو» در سال ۱۹۳۲ بود. پس از آن تعداد زیادی فیلم خوب به او معرفی شد. او برای چهارمین فیلمش فیلم زنان کوچک را در سال ۱۹۳۳ بازی کرد که در زمان خودش بسیار موفق بود. اما گمانه زنی هایی در مورد نوع زندگی او در هالیوود شروع شده بود؛ او هیچ گاه لباس دخترانه نمی پوشید، آرایش نمی کرد، مقابل دوربین عکاسی ژست نمی گرفت و مصاحبه هم نمی کرد. مخاطبانش از این نوع رفتار عجیب او شکه شده بودند و همین باعث شد که مدتی به او فیلم خوب پیشنهاد نشود. او به برادوی بازگشت و در چند تاتر به بازیگری پرداخت. سالهای ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۸ با وجود کم کاری اش بهترین کارها را در سینما انجام داد. او در سال ۱۹۳۸ در برادوی تاتر داستان فیلادلفیا را بازی کرد که موفقیت شدید نمایش باعث شد که در سال ۱۹۴۰ فیلمی هم به همین نام از روی نمایش ساخته شود. او در ۱۲ دسامبر ۱۹۲۸ با «لادلو اوگن اسمیت» ازدواج کرد و در ۱۸ سپتامبر ۱۹۴۱ از او جدا شد. کاترین هپبورن ۱۲ بار نامزد اسکار شد و ۴ اسکار را نیز از آن خود کرد. او یکی از تامتعارف ترین بازیگران زن زمان خود بود و همین باعث شده بود که نقش های بسیار استثنائی ای را در اختیار او قرار بدهد و او را تبدیل به یکی از پر افتخارترین بازیگران زن هالیوود تبدیل کند. او در ۲۹ جون سال ۲۰۰۳ در سن ۹۶ سالگی در خانه اش در اولد سیبروک کانکتیکات چشم از جهان فرو بست.

 

mmnf333

 

همفری بوگارت: همفری دیفارست بوگارت متولد ۲۵ دسامبر ۱۸۹۹٫پدر او جراح و مادرش ویراستار یک مجله بودند. دوران کودکی خود را در نیویورک و در مدرسه ترینیتی سپری کرد. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به آکادمی فیلیپس در آندورا رفت. اما پس از مدتی از آنجا اخراج و به ارتش پیوست. بوگارت در طول خدمت هیچ‌گاه در نبردی شرکت نداشت اما بر اثر حمله یک نهنگ دچار جراحت شد و همین امر موجب ایجاد اختلال در راه رفتن و حرف زدن او شد.

در سال ۱۹۲۰در کمپانی نمایش یکی از بستگانش به عنوان مدیر صحنه فعالیت داشت. در ۱۹۳۰با کمپانی فاکس قراردادی بسته و برای اولین بار در فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای آن‌طوری‌های برادویبا روس اتینگ و جان بلاندل همبازی شد. قرارداد او با فاکس تنها دو سال ادامه داشت و از آن پس تا ۵ سال در فیلم‌های نازلی ظاهر شد. تا اینکه در سال ۱۹۳۶با فیلم «جنگل سنگی» خود را تثبیت کرد و این مقدمه همکاری نسبتاً طولانی مدت و موفقیت‌آمیز او و کمپانی برادران وارنر شد.از سال ۱۹۳۶تا ۱۹۴۰در ۲۸ فیلم ظاهر شد که اکثر آنها گانگستری و تنها ۲ مورد در ژانر وسترن بود. اما حضور در فیلم‌های «شاهین مالت» در نقش سام اسپید به کارگردانی جان هوستون و «کازابلانکا» از مایکل کورتیز بود که او را تبدیل به ستاره هالیوود کرد. بوگارت در سال ۱۹۵۱برای بازی در «ملکه آفریقایی» برنده جایزه اسکار شد. وی دوبار دیگر برای بازی در فیلم های «شورش کین» و «کازابلانکا» کاندید دریافت اسکار شده. بوگارت در اکثر فیلم‌هایش در نقش مردانی خوش‌گذران و خوش‌پوش و در عین حال دلیر و باهوش ظاهر می شد و همین امر در جذاب‌تر شدن شخصیت او تأثیرگذار بود.

وی در سال ۱۹۵۷به دلیل ابتلا به سرطان حنجره درگذشت.

 

african queen

 

نکاتی که احتمالا درباره « داستان فیلادلفیا » نمی دانید :

لورن باکال در جریان ساخت فیلم به آفریقا سفر کرد تا در کنار همسرش همفری بوگارت باشد. دوستی عمیق کاترین هیپبورن و لورن باکال از همینجا آغاز شد.

کاترین هیپبورن به نشانه اعتراض به مصرف الکل توسط همفری بوگارت و جان هیوستن سر صحنه فیلمبرداری، تصمیم گرفت در تمام مدت آب بنوشد که در نهایت منجر به بیماری اش شد!

نقش همفری بوگارت در این فیلم می بایست لهجه ای لندنی می داشت اما وقتی که بوگارت نتوانست این لهجه را اختیار کند، اصالت این شخصیت کانادایی معرفی شد.

« ملکه آفریقا» اولین فیلم رنگی کاترین هیپبورن است.

بازی در نقش چارلی باعث شد تا همفری بوگارت تنها اسکار دوران بازیگری اش را دریافت نماید.

 

3ffder333

 

اولین انتخاب ها برای بازی در نقش های اصلی « ملکه آفریقا » جان میلز و بت دیویس بودند.

« ملکه آفریقایی » اولین فیلم تئودور بیکل می باشد.

نسخه رادیویی این فیلم با اجرای همفری بوگارت در نقش خودش و گریر گارسون در نقش رز ساخته شد.

در سال ۲۰۰۷ انجمن فیلم آمریکا نام این فیلم را در رده ۶۵ مین فیلم برتر تاریخ سینما قرار داد.

سی.اس.فورستر به جان هیوستن گفته بود که که هرگز بطور کامل با پایان بندی کتاب موافق نبوده است.

 

نازنین آفاق

 

uuuj4t

 

ملکه آفریقا : The African Queen

کارگردان : جان هیوستن

نویسنده : سی.اس.فورستر ، جیمز ایجی

بازیگران :

همفری بوگارت / چارلی آلنات

کاترین هیپبورن / رز سایر

رابرت مورلی / ری ساموئل سایر

زمان : ۱۰۵ دقیقه

محصول : ۱۹۵۱

مهمترین افتخارات : برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای همفری بوگارت. نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای کاترین هیپبورن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه.

 

 


منبع : moviemag.ir

این مطلب تنها در ام بی فیلم باز نشر شده و ام بی فیلم هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آن نخواهد داشت

باکس دانلود
باکس تبلیغات
امتیاز 4.00 ( 4 رای )

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز