به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » رژیم غذایی BRAT

رژیم غذایی BRAT

 

رژیم غذایی BRAT

رژیم غذایی BRAT (موز, برنج, پوره ی سیب, و نان تست) سال هاست که مورد استفاده ی افراد زیادی است به خصوص افرادی که دچار اسهال و بیماری صبحگاهی هستند. در حالی که این غذاها برای افراد مبتلا به ناراحتی معده عالی هستند، مطالعات اخیر نشان می دهد که استفاده از این رژیم غذایی به تنهایی باعث تاخیر در بهبود بیماری می شود، زیرا پروتئین، کالری و ویتامین کافی را ندارد. استفاده از این رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی که هضم آسان دارند, در کنار هم, بهترین راه برای کاهش وزن و بهبود بیماری است.

 

نمونه ی رژیم غذایی

 

بخش اول : استفاده از رژیم غذایی BRAT

 

  1. موز بخورید. موز به دلیل هضم آسان و پتاسیم بالا برای استفراغ و اسهال بسیار مناسب است. موز سرشار از آمیلاز است که هرچه سریعتر به بهبود اسهال کمک می کند.

هضم موز های رسیده آسان تر از موز های نرسیده است. اگر با موز های نرسیده مشکل دارید می توانید از موز های رسیده مصرف کنید.

  1. برنج سفید آماده کنید. برنج دوره ی بیماری را کاهش می دهد. شما می توانید به چندین روش برنج بپزید:
  • یک فنجان برنج و ۲ فنجان آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش برسد. اجازه دهید تا همه ی آب جذب برنج شود. این مرحله حدودا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.
  • می توانید برنج را در آب جوش بریزید تا زمانی که نرم شود و بتوانید آن را بخورید, سپس آب اضافی برنج را خارج کرده و برنج را روی حرارت کم می گذاریم تا کاملا پخته شود.

 

پوره ی سیب

  1. پوره ی سیب بخرید و یا آن را درست کنید. سیب غذای کم فیبر است و به بهبود اسهال کمک می کند. هضم میوه ی های خام دشوار است, پی از پوره ی سیب پخته شده استفاده کنید.

نان تست

  1. نان تست تهیه کنید. نان تست فیبر کمی دارد و به بهبود اسهال کمک می کند. برای این که مواد مغذی صبحانه را افزایش دهید می توانید از مربا استفاده کنید. سعی کنید از کره و کره ی بادام زمینی استفاده نکنید زیرا چربی زیادی دارند و هضم آنها دشوار است.

با اینکه نان تست کامل سالم تر است اما مهم نیست می توانید از نان تست سفید استفاده کنید. فیبر بالای نان تست کامل منجر به ناراحتی معده می شود.

 

بخش دوم 

 

  1. مایعات زیاد بنوشید. اگر در حال حاضر استفراغ می کنید غذا های جامد نخورید و مایعات مصرف کنید. هنگامی که استفراغ به پایان رسید آب میوه بخورید یا چای عسل بخورید. کمی گوشت بخورید و بین وعده های غذایی مایعات مصرف کنید. بعضی ها بر این باورند که جویدن تکه های یخ می تواند حالت تهوع را کم کند و کم آبی بدن را از بین ببرد.

کربوهیدرات

  1. کربوهیدرات های ساده مصرف کنید مانند پاستا، سیب زمینی آب پز یا هویج پخته شده. مراقب سس پاستا باشید در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل هضم شوید.

 

  1. مرغ بخورید تا پروتئین بدنتان تامین شود. مصرف مرغ ساده, هضم راحتی دارد و منبع پروتئین است و به بهبود بیماری کمک می کند.

تخم مرغ و یا سفیده ی آن نیز منبع پروتئین هستند.

 

  1. زیاد ماست بخورید. پروبیوتیک (باکتری خوب) در ماست, طول و شدت اسهال را کاهش می دهد. از باکتری های مفید بدن می توان Lactobacillus rhamnosus, Lactobacillus reuteri, Saccharomyces boulardii, Lactobacillus acidophilus, و  Bifidobacteria bifidum را نام برد.

شما می توانید با استفاده از قرص نیز پروبیوتیک به بدن خود برسانید. قرص ها معمولا حاوی طیف وسیعی از باکتری های مفید هستند.

شکلات تلخ

  1. کمی شکلات تلخ و یا یک فنجان شکلات داغ بنوشید. کمی شکلات به بهبود اسهال شما نیز کمک می کند. اگر از کاکائو استفاده می کنید کمی شیر نیز به آن اضافه کنید تا مشکل هضم نداشته باشید.

 

  1. غذاهایی مصرف کنید که معده ی شما را ناراحت نکند. چیزی که در اینجا مهم است برگشتن به رژیم غذایی قبلی است که باید به تدریج مواد را به رژیم خود اضافه کنید. از مصرف غذاهای زیر اجتناب کنید :
  • غذاهای چرب به ویژه غذا های سرخ شده
  • محصولات لبنی به غیر از ماست
  • میوه ها و سبزیجات خام
  • کافئین و الکل
  • دسر و آبنبات
  • غذا های شور, نمک بیش از حد آب بدن شما را کم می کند.

 

منبع : رژیم غذایی BRAT

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز