به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » درمان نیش زنبورهای زرد

درمان نیش زنبورهای زرد

علائم گزش زنبور

 

درمان نیش زنبورهای زرد

شدت علایم بستگی به نوع زنبور و میزان حساسیت فرد به نیش زنبور دارد. حساسیت شدید به نیش زنبور می تواند علایم زیر را ایجاد کند: نبض آهسته یا تند ورم شدید پوست خارش پوست بروز مشکلات تنفسی ورم زبان یا گلو ناراحتی معده سرگیجه و غش کردن از دست دادن هوشیاری بلافاصله پس از گزش زنبور، با ناخن یا موچین، نیش آن را از پوست فرد بیرون بکشید قبل از اینکه علایم شدیدتری در فرد به وجود آید، باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

علائمی که نیاز به درمان فوری دارند:

اگر هریک از علایم زیر در فدر دیده شد، به اورژانس زنگ بزنید یا سریعا فرد را به بیمارستان برسانید: مشکل نفس کشیدن و بلع غذا ورم دهان و گلو غش کردن ورم بیش از حد و متورم شدن کل بدن اگر نیش زنبور آلوده به نظر برسد، مثلا ترشح زرد رنگ از محل گزش خارج شود احساس ضعف شدید بیمار درد شکم گزش دهان و بینی یا چشم ها علاوه بر محل گزش زنبور، در سایر نقاط بدن هم کهیر یا ورم دیده شود.

بعد از نیش زدن زنبور…

– بلافاصله پس از گزش زنبور، با ناخن یا موچین، نیش زنبور را سریعا از پوست فرد بیرون بکشید. نیش او مانند یک نقطه سیاه می باشد. از فشردن کیسه زهری که به نیش زنبور متصل است پرهیز کنید، زیرا باعث آزاد شدن زهر بیشتری می شود.
– منطقه گزش را با آب و صابون بشویید. سپس با حوله خشک کنید.
– بر روی محل نیش زدن، کیسه یخ قرار دهید تا بی حس شود. هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کیسه یخ را بردارید و دوباره بگذارید. این کار سبب کاهش ورم و خارش پوست می شود.
– برای کاهش ورم وخارش و قرمزی محل نیش زدن می توانید از کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین استفاده کنید.
– از خاریدن منطقه گزیده شده جدا خودداری کنید، زیرا این کار سبب افزایش خارش و ورم می شود و خطر ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد.
– برخی افراد به نیش زنبور حساسیت زیادی نشان می دهند و ممکن است دچار شوک شوند. برای پیشگیری از شوک، پزشک روش های خاصی را تجویز می کند و باید این روش ها را به کار بست. جوش‌شیرین بعد از گزیدگی اگر جوش شیرین در دسترس دارید کمی با آب مخلوط کنید و روی جای گزیدگی بگذارید این کار درد شما را کم می‌کند در غیر این صورت یخ هم مسکن خوبی برای از بین بردن سوزش ناشی از نیش زنبور است. خمیر دندان خمیر دندان ممکن است در لحظه اول بیشتر بسوزاند اما دردش را زودتر آرام می‌کند.
هر ۵ ساعت خمیردندان را دوباره بزنید تا جای گزیدگی را بهبود ببخشد. ترکیب سرکه سیب و جوش شیرین این ترکیب هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای از بین بردن عفونت احتمالی بسیار مفید است. ممکن است کمی حس سوزش داشته باشد. پیاز پیاز رنده شده و یا خود پیاز نصف شده را روی جای نیش زنبور بگذارید تا بماند سوزش اولیه آن به ورم نکردنش می‌ارزد. عسل روی جای گزیدگی عسل بمالید تا دردش آرام شود و مانع از ورم زیاد شود. سیب‌زمینی سیب‌زمینی را نصف کنید و روی جای گزیدگی زنبور بمالید. این کار درد و سوزش آن را کم می‌کند و باعث می‌شود جای گزیدگی زودتر خوب شود.

منبع:درمان نیش زنبورهای زرد

درمان نیش زنبورهای زرد

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز