به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.

 

ساماندهی

خانه » خواص صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه

صابون زردچوبه، یک روش طبیعی برای درمان مشکلات پوستی و ایجاد یک پوست بی‌عیب و درخشان است. این صابون، برای قرن‌ها به عنوان یک محصول طبیعی زیبایی استفاده شده است. با این وجود دارای مضراتی است. در ادامه به شرح خواص و عوارض صابون زردچوبه خواهیم پرداخت.

فواید صابون زرد چوبه

خواص صابون زردچوبه

مرطوب کننده پوست
زردچوبه مانند یک ماده ضد باکتری طبیعی عمل کرده و به افزایش ویتامین E بدن کمک می‌کند. به همین دلیل، در مرطوب سازی و احیای سلول‌های زیر پوستی، بسیار موثر است.
درمان آکنه
آکنه از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که می‌تواند بر کار و زندگی اجتماعی یک فرد تاثیر بگذارد. درمان‌های خانگی با استفاده از صابون زردچوبه می‌تواند به درمان آکنه کمک شایانی کند. زردچوبه باکتری‌های موجود در آکنه را کاهش می‌دهد، همچنین میزان روغن تولید شده توسط غدد سباسه را کم می‌کند. زردچوبه با ویتامین E و گلیسیرین واکنش و نوعی خاصیت ضد باکتریایی از خود را نشان می‌دهد. در نتیجه، منافذ پوست را پاک می‌کند و از رشد باکتری‌های آکنه جلوگیری می‌کند.
کمک به درمان سرطان پوست
سرطان پوست یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌هاست که علاوه بر ساختار پوست، مشکلاتی بر ظاهر پوست نیز به جای می‌گذارد. مطالعات جدید نشان می‌دهد که استفاده از صابون زردچوبه، موجب کاهش سلول‌های سرطانی می‌شود. زردچوبه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ی خود باعث از بین رفتن توده‌های سرطانی می‌شود. علاوه بر این، کورکومین (curcumin) موجود در صابون زردچوبه موجب تنظیم تکثیر سلول‌های پوستی می‌شود و در نهایت از رشد این سلول‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین هنگام قرار گرفتن صابون زردچوبه بر روی پوست درد و التهاب ناحیه آسیب دیده نیز کاهش می‌یابد.

فواید دیگر صابون زردچوبه:
زنده نگه داشتن پوست
محافظت از پوست در برابر بیماری‌هایی مانند آکنه و بثورات
تمیز کردن پوست از لایه‌های زائد
تحریک گردش خون
برطرف کننده جوش صورت (به خصوص جوش سرسیاه)
دارای خاصیت آنتی اکسیدان قوی
درمان بیماری‌هایی مانند اگزما و صدفک
سفید شدن پوست
ضد قارچ
متعادل کننده چربی پوست
از بین بردن نشانه‌های پیری در چهره و جلوگیری از چروک پوست
بازگرداندن رنگ پوست به حالت طبیعی
پاک کردن منافذ پوست

عوارض صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه

گاهی اوقات، اگر صابون زردچوبه بیش از حد روی پوست اعمال شود، منجر به ایجاد جوش‌های فولیکولیت بر روی پوست می‌شود. این جوش‌ها پوست را متلهب می‌کنند و با سوزش، تورم و خارش پوست همراه هستند.
اعمال بیش از حد صابون زردچوبه بر روی پوست، منجر به کاهش رطوبت و پوسته پوسته شدن صورت می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد، موادی که دارای خاصیت ضد قارچ و ضد باکتریایی بالا هستند، هم چنین منجر خارش و التهاب پوست می‌شوند. به همین دلیل، کسانی که پوست ضعیف و حساسی دارند، ممکن است بعد از استفاده صابون زردچوبه، احساس خارش در پوست خود کنند.

منبع:خواص صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز