به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » آیا شلغم قند دارد؟

آیا شلغم قند دارد؟

آیا شلغم قند دارد؟

شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است.
شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است و از خام آن می‌توان به‌عنوان انسولین گیاهی استفاده كرد.
شلغم نه تنها از نظر داشتن ویتامین و خواص معدنی‌اش ارزنده است، بلكه از حیث سایر ویژگی‌های غیر غذایی هم سرآمد بوده و در زمره سبزی‌های مهم شمرده می‌شود.

علاوه برپیاز سبزی‌های لیفی (گیاهان سبز) نیز عوامل عمده پیشگیری از سرطان به شمار می‌آیند، زیرا آن‌ها همانند كلم پیچ و سایر گیاهان چلیپایی طبق تحقیقات آزمایشگاهی از مواد برخوردارند كه رشد سرطان را در جانوران متوقف می‌سازند. همچنین شلغم روغنی (منداب) كه شلغمی بزرگ و زرد رنگ است، دارای مواد ضد سرطانی است.

نكات مفید:
شلغم یكی از بقولات بسیار قوی و مغذی است كه به سبب دارا بودن ده درصد مواد قندی و سرشار بودن از املاح مفیدی مانند كلسیم و منیزیم جزو مواد غذایی بسیار با ارزش به‌حساب می‌آید.

شلغم یكی از پاک كننده‌ها و سازنده‌های خون بوده و چنان كه گفته شد، املاح كلسیم و منیزیم موجود در آن موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناكی مانند سرطان می‌شود.

هم چنین شورة محتوی در آن باعث تصفیه خون و دفاع بدن در برابر بیماری‌های عفونی است.

پتاسیم موجود در شلغم، چربی را خنثی می‌كند و آرسنیک آن در تشكیل گویچه‌های سفید و قرمز خون دخالت مستقیم دارد. از طرف دیگر فسفر موجود در شلغم، موجب تقویت یاخته‌های عصبی می‌شود.

باید دانست كه لازم است از برگ شلغم خواه به صورت پخته یا خام در سوپ یا سالاد و یا خوارک‌های دیگر استفاده شود. نه تنها در برگ شلغم مقدار زیادی كلسیم وجود دارد بلكه علاوه بر آن، این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن و مس نیز هست كه سبب ازدیاد خون و به ویژه هموگلوبین می‌شود. به هر اندازه رنگ برگ شلغم تیره‌تر باشد، ید بیشتری در آن هست. همچنین وجود ویتامین آ، ب و ث در برگ و ریشه آن، به خوبی نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبی و به‌ویژه در تعادل تغذیه آن مؤثر است.

دكتر برتوله ثابت كرده است كه عصاره شلغم، حل و دفع سنگ‌های كلیوی را به علت خاصیت حل كنندگی كه بر روی اسید اوریك دارد، تسهیل می‌كند.

شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد. برای این منظور از آش و سوپ آن استفاده می شود. همین طور می‌توان عصاره آن را به‌دست آورد. برای این كار شلغم را با شكر سرخ به وزن مساوی در كمی آب می‌ریزند و به ملایمت حرارت می‌دهند. طریقه دیگر آن است كه وسط شلغم بزرگی را خالی كرده و سكر سرخ را درون آن می‌ریزید و پر می‌كنند و می‌پزند. شكل سوم نیز آن است كه شلغم را به حلقه‌های گرد بریده و پیاز را نیز به همین شكل در می‌آورند سپس طبقات شلغم و پیاز را در ظرف گردی بر روی حرارت می‌گذارند و هنگامی كه گرم می‌شود به‌تدریج شربت آن جدا می‌شود. این شربت برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار نافع است و از آن می‌توان به‌عنوان غرغره نیز استفاده كرد كه در موارد گلودرد به‌كار برده می‌شود.

دردمل، كورک و هر نوع كانون التهابی و تورمی یا چركی از ضماد شلغم پخته استفاده شده و بر روی موضع می‌گذارند.

ترب سیاه هم تمامی خواص شلغم را دارا بوده و حتی در برخی مواقع غنی‌تر هم هست. بهتر آن است كه ترب سیاه و شلغم خام را رنده كرده و به شكل خام میل كنند تا از خواص آن‌ها به طور كامل بهره گیرند می‌توان از این دو با سبزی‌های دیگر نیز به‌صورت سالاد استفاده كرد.

شلغم ویتامین‌های «آ» و «ب» و «ث» و عناصری مانند فسفر، كلسیم، گوگرد، منیزیم و ید دارد.

شلغم حاوی نشاسته و پروتئین و سلولز است و به این سبب نیروزا است.

شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است و از خام آن می‌توان به‌عنوان انسولین گیاهی استفاده كرد. شلغم خاصیت میكروب كشی و ضد ویروسی دارد. سرفه‌های خشک را درمان می كند، خلط آور است، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است، مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

در فصل زمستان شلغم بخورید، تا در همه سال در برابر بیماری‌ها بیمه شوید. با توجه به شروع شدن فصل سرما و لزوم دانستن این‌که استفاده از چه گیاهان برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی یا در صورت ابتلا به این قبیل بیماری‌ها مصرف آن‌ها مفید است از بخش گیاهان دارویی، میوه جات و خوراکی‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که هم با خواص آن‌ها بیشتر آشنا شوید و هم از خواص اعجاب انگیز آن‌ها استفاده کافی را برده و سلامتی را با مصرف گیاهان دارویی از آن خود کنند.

شلغم گیاهی است با برگ‌های ناصاف و بریدگی‌های زیاد به رنگ سبز و سفید. ریشه آن غده‌ای و به شكل‌های گرد یا دراز به رنگ سفید با لكه‌های بنفش است.

شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشد می‌كند و شاید علت آن باشد كه برای درمان بیماری‌هایی كه در فصل سرما زیاد است و بیماری‌های تنفسی به‌كار می‌رود.

منبع:آیا شلغم قند دارد؟

آیا شلغم قند دارد؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز