به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)

 

ساماندهی

خانه » دانلود فیلم و سریال » آیا خوردن انار در بارداری مفید است؟

آیا خوردن انار در بارداری مفید است؟

فواید مصرف انار در دوران بارداری

یکی از سوالات رایج در زمان بارداری این است که آیا انار در زیبا شدن جنین اثرگذار است یا نه؟ چه مقدار انار بخوریم؟چرا انار بخوریم؟ انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می پردازیم و با خواص معجزه آسای انار در بارداری آشنا میشویم: امروزه انار تقریبا در همه جا یافت میشود و دلیل آنهم خواص فراوان این میوه است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. شما می توانید در هر زمان این میوه را خریداری کنید که بهترین زمان آن را از آپریل تا آگوست میدانند. دانه های انار تنها قسمت قابل خوراکی این میوه است. دقت کنید.

آیا خوردن انار در بارداری مفید است؟

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است:
ریز مغذی های مورد نیاز در دوران بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است. نصف فنجان انار شامل حاوی ۷۲ کالری است که از میان می تواند ۹ میلی گرم از ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه، ۳۳ میکروگرم از ۸۰۰ میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، ۲۶ میلی گرم تا ۲۷ میلی گرم آهن مورد نیاز و ۴۵ گرم از ۷۱ گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین میکند. همچنین ۸٫۹ میلی گرم ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند.

۶ دلیل که اثبات می کند انار در بارداری مفید است:
اثبات یک:
اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید.
اثبات دوم:
انار غنی از ویتامین c می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.
اثبات سوم:
مطالعات نشان داده است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.
اثبات چهارم:
انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.
اثبات پنجم:
بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.
اثبات ششم:
در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

توصیه های روزانه مصرف میوه در بارداری:
میزان میوه و سبزی مورد نیاز در دوران بارداری براساس کالری و وزن شما در دوران بارداری مشخص میشود. باردار مادر باید روزانه حداقل ۲تا ۴ واحد میوه و ۳ تا ۵ واحد سبزی دریافت کنند و انار می تواند یکی از گزینه های انتخابی گروه میوه جات باشد. بنابراین در هر زمان در دوره بارداری می توانید انار را مصرف کنید.

۳ راه افزودن انار به رژیم غذایی مادر باردار:
۱٫ جداکردن دانه انار و اضافه کردن به سالاد و یا ژله و یا بستنی
۲٫ جدا کردن دانه های انار و آب آن را گرفتن و بصورت آبمیوه مصرف کردن( مادران دارای اضافه وزن خود میوه را بخورند)
۳٫ استفاده از انار بعنوان چاشنی کنار غذاها مثل مرغ ترش و …
افرادی که دارای قند خون و دیابت بارداری هستند با احتیاط انار بخورند و آن را جایگزین سهم میوه آن روز خود کنند.

ملاحضات:
اگرچه انار میوه ای سرشار از خواص مفید است اما مصرف آن باید متعادل بوده و زیاده روی نکنید. پوست انار باعث تحریک انقباضات شده و ممکن است منجر به زایمان زودرس شود. آب انار نیز حاوی کالری زیادی است و باید در مصرف آن محتاط باشید. همچنین مصرف انار با مصرف داروهایی از قبیل مهارکننده های ACE، داروی رقیق کننده خون، داروی فشار خون و استاتین ها تداخل دارد. احتیاط کنید.

از توهم تا واقعیت:
مصریان قدیم معتقد بودند که انار برای درمان ناباروری مفید است و می توان از آن برای درمان عفونت ها استفاده کرد. همچنین در برخی از مقالات اشاره شده که انار در زیبایی جنین اثرگذار است.

منبع:آیا خوردن انار در بارداری مفید است؟

آیا خوردن انار در بارداری مفید است؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز