به ام بی فیلم خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.

 

ساماندهی

خانه » آبشار سمبی کجاست؟

آبشار سمبی کجاست؟

آبشار سمبی کجاست؟

آبشار سمبی یکی از شگفتی‌های طبیعت مازندران است. این آبشار در نزدیکی روستای یخکش یکی از توابع شهرستان بهشهر واقع شده. یخکش میان جنگل‌های هزارجریب و رودخانه نکا قرار گرفته و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. از تهران راهی مقصد بهشهر شده، سپس به سمت گرگان رهسپار شوید. در مسیر گرگان، جاده فرعی‌ای است که پاسند نام دارد. با گذر از این جاده آسفالته به دوراهی یخکش می‌رسید. سمت چپتان را پیش بگیرید و تا مهربان رود پیش روید. حالا به آبشار سمبی رسیده‌اید.
آبشار سمبی چرا خاص است؟
آب‌وهوای دلپذیر، چشم‌اندازهای تماشایی و نزدیکی آبشار سمبی به تهران بیش از هرچیزی این مقصد را منحصربه‌فرد کرده است. می‌توانید آخر هفته خود را برای سفر به این مقصد برنامه‌ریزی کنید و برای یک روز هم که شده از شلوغی و دغدغه‌های شهری دور شوید. آبشار سمبی در دل جنگل‌های تماشایی واقع‌شده و کشف آن در دل جنگل تجربه بی‌نظیری خواهد بود. هم‌چنین برای کسانی که می‌خواهند وقت بیشتری را برای سفر بگذارند، این مقصد فوق‌العاده خواهد بود. چراکه این آبشار در نزدیکی جاذبه‌های دیگری مثل ییلاق یخکش، آبشار اسپه او و مجموعه عباس‌آباد واقع شده است.
در آبشار سمبی چه می‌بینیم؟
رودخانه سمبی از دل ارتفاعات سرچمشه می‌گیرید؛ این رودخانه بعد از اینکه حدود ۲۰۰ متر از دل جنگل گذر کرد از ارتفاعی حدود ۳۰ متر، در برکه زیبایی می‌ریزد. رودخانه سمبی با گذر خود از این ارتفاع چشم‌انداری زیبایی را ایجاد کرده است. از طرفی، جنگل‌های اطراف آبشار سمبی انواع درختان انجیلی، سرخ دار، موزی و کچب را در دل خود جای داده‌اند. حین گشت و گذار در این جنگل‌ها ممکن است بخشی از حیات‌وحش ویژه این منطقه، شامل پلنگ، روباه، گرگ، شغال و پرندگانی مثل کبک و کبوتر صحرایی و… را ببینید.

آبشار سمبی کجاست؟

آبشار سمبی کجاست؟

کی به آبشار سمبی برویم؟
آبشارهای شمال کشورمان اغلب مقصدی مناسب برای سفرهای تابستانی و بهاری هستند. آبشار سمبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. زمستان که رخت بربست، بهترین زمان سفر به آبشار سمبی فرا می‌رسد. البته پاییزهای هفت رنگ این منطقه جذابیت خودش را دارد. هرکدام از این فصل‌ها را که برای سفر به آبشار سمبی انتخاب کنید، مناسب است.
در سفر به آبشار سمبی با خود چه چیزهایی ببریم؟
در این سفر قرار است مدتی جنگل‌پیمایی کنید و از میان آب‌های روان بگذرید؛ بنابراین کفش مناسب طبیعت‌گردی، ضروری‌ترین وسیله‌ای است که باید به همراه داشته باشید. به دلیل آب‌وهوای مرطوب و بارانی این منطقه بهتر است با خود لباس گرم و یک دست لباس اضافه به همراه داشته باشید. در نهایت، وسایل شخصی‌تان را در کوله یک‌روزه بگذارید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

یادمان باشد مراقب این تکه از سرزمین‌مان باشیم و چیزی جز مهر به جای نگذاریم. کیسه زباله به همراه داشته باشیم تا در صورت لزوم از آن استفاده کنیم.

منبع:آبشار سمبی کجاست؟

آبشار سمبی کجاست؟

باکس دانلود
باکس تبلیغات
دسته‌بندی نشده

راهنما

در صورت خرابی لینک های دانلود خواهشمندیم در اسرع وقت از بخش نظرات ما را مطلع سازید

ورود به بخش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش دانلود زیرنویس فارسی

آموزش سوئیچ دو زبان فارسی و انگلیسی در فیلم های دوبله

معادله را حل کنید *

تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "ام بی فیلم " محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. | طراحی شده توسط پارس تمز